A BKV Zrt. Igazgatósága - a tulajdonos Fővárossal történt konzultációt követően, a Fővárosi Közgyűlés határozatait értékelve, valamint figyelemmel arra, hogy a BKV Zrt. 2011. évi Üzleti terve még nincs jóváhagyva - a közforgalmú autóbuszok alvállalkozásban történő üzemeltetésére nem köt szerződést, a midibusz-tendert eredménytelenné nyilvánította. A negyven buszra kiírt tendert még tavaly novemberben nyerte meg az Orangeways Zrt. Az akkor kiadott közlemény szerint az új alacsonypadlós, 8 méter hosszúságú, elsőajtós felszállási rendre is alkalmas midibuszok közül tizenöt közlekedett volna a Budai Vár területén, a 16-os, a 16A (a köznyelvben Várbusznak keresztelt) és a 116-os járat vonalain. A többi jármű a Gellérthegyen (27-es), a Rózsadombon (191-es), az Infoparkban (203-as), Óbudán (237-es), valamint Budafokon (251-es) váltotta volna le fokozatosan a jelenleg üzemelő Ikarus 405-ös típusú járműveket. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) januárban megsemmisítette a midibusz-beszerzési tender eredményét. A KDB részben helyt adott a Vértes Volán keresetének, amelyben a cég azt kifogásolta, hogy a nyertes Orangeways kirívóan alacsony áron nyújtana szolgáltatást a közlekedési cégnek. A BKV akkor azzal reagált a KDB-döntésre, hogy a legolcsóbb ajánlattevőt választották, amivel hat év alatt több, mint kétmilliárd forintos megtakarítást értek volna el.