A nyílt tenderfelhívást az uniós közbeszerzési közlönyben tette közzé a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A kért feladat két részből áll. Az első az említett 23 kilométeres szakasz 2x3 sávra bővítése és a  kapcsolódó létesítményeinek a megvalósítása. A második rész pedig a Biatorbágy 1-es számú főút - 8101-es jelű út turbó körforgalmának, valamint az 1-es számú főút M1 csomópont - 8101-es jelű úti csomópont közötti szakasz 2x2 sávosra bővítésének és a kapcsolódó létesítményeinek a  megvalósítása.

Az építési idő 56 hónap, a finanszírozás hazai forrásból történik.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben közutak építése és/vagy átépítése és/vagy átalakítása és/vagy felújítása tevékenységből az első résznél legalább 85 milliárd, a második résznél pedig legalább 600 millió forint nettó árbevétele származott.

Az ajánlattételi határidő április 19. Az értékelésnél az ár 70, míg a minőség 30 súlyszámmal szerepel.

A Napi.hu először 2017 januárban írt arról, hogy a 2024-es olimpiarendezés bűvöletében nem csak az M7-es, de az M1-es sztráda is 2x3 sávosra bővül, de csak a Budapest-Győr szakaszon.

Két évvel később, 2019 januárban pedig azt közöltük, hogy megkapta az építési engedélyt az M1-es sztráda 2x3 sávosra történő bővítése a Biatorbágytól Tatabányáig tartó szakaszon. A teljes korszerűsítés keretében Győrig lesz majd három-három sáv.