A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) 4,9 millió tonna árut és 4,6 millió embert jutatott el úti céljához - olvasható a GYSEV keddi éves rendes közgyűlésén jóváhagyott 2009-es beszámolójában. A vállalat tavaly valamivel több mint 1 milliárd forintos nyereséget könyvelhetett el, többek között azért, mert a vasúttársaság a MÁV Cargo privatizációjából kiszállva az Európai Unió elvárásainak megfelelően eladta a legnagyobb magyar vasúti áruszállítóval közösen tulajdonolt cégekben lévő részesedéseit. A magyar-osztrák vállalat árbevétele 26,1 milliárd forint volt. Az eredményesség záloga, hogy beruházásokkal és fejlesztésekkel készültünk fel a jövőre, ezek jelentős részébe pedig már 2009-ben belekezdtünk - mondta Székely Csaba vezérigazgató, hozzátéve: 2009 őszén a kivitelezési szakaszba lépett Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal modernizációja. Ez Magyarország első olyan vasúti közlekedésfejlesztési nagyprojektje, amelyet a 2007-2013 közötti időszakban támogatásáról biztosított az Európai Unió, a közel 50 milliárd forintos, az EU által tavaly nyáron jóváhagyott modernizációs program költségeinek 85 százalékát Brüsszel állja. A GYSEV a logisztikai tevékenység erősítése érdekében 2010 tavaszára egy új, 6600 négyzetméteres raktárcsarnokot épít, amivel 28 ezer négyzetméterre bővül a vállalat raktárkapacitása. A 1,5 milliárd forintos beruházásra a Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében kerül sor. Az idei évvel kapcsolatban a vezérigazgató úgy vélekedett, hogy bár elemzők szerint kifelé haladunk a recesszióból, az alagút vége még nem látszik, ezért nehéz évvel számol a társaság.
QP | Quality Placement