Idén lelassult a Sziget Kulturális Menedzseriroda Kft. által szervezett Sziget fesztivál árbevétel-növekedése, a látogatószám stagnál - derül ki a ma záruló egyhetes könnyűzenei rendezvény adataiból. A 2000 és 2001 között 55 százalékkal bővülő büdzsé idén 10 százalékkal 1-1,05 milliárd forintra nő - mondta lapunknak Takács, aki jövőre 1,1 milliárdos árbevételt remél. A rendezvény színhelyéül szolgáló Hajógyári-sziget megtelt, így naponta legfeljebb 65 ezer embert tudnak kényelmesen kiszolgálni. Idén egy-egy napon körülbelül 50 ezren tartózkodtak kint, így a tavalyi 360 ezres összlétszám után 2002-ben mintegy 350 ezer nézőre számítanak. (A 20 ezer hetijegyes mellett naponta 20-35 ezer napijegyes látogató fizetett a programokért.) A társaság ügyvezető igazgatója, Takács Gábor lapunknak elmondta, hogy 4-5 éven belül szeretnék elérni a maximális, összesen 450 ezres létszámot. A helyszűke ellenére költözést nem terveznek, mert az az ügyvezető szerint túl nagy kockázatot jelentene. A tavaly nyereséges fesztivál idén - a tegnap esti adatoktól függően - nullszaldót vagy kis nyereséget hozhat. A Pepsi márkanév mögött álló Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Rt. támogatása a tavalyi mintegy 150 millió forintról számításaink szerint 100 millió forintra csökkent: ennek oka főként a dollárárfolyam-változás, de a Pepsi számos, a magyar könyvekben ki nem mutatható külföldi promócióval is segíti a rendezvényt - szögezte le Takács. (A fesztivál nevében viszont idén már nem szerepel a Pepsi név.) A Pannon GSM Rt. 60 millióról körülbelül 100 millióra emelte támogatását. A többi szponzor esetében nem volt nagyarányú változás: Takács a jövőben sem számít jelentősebb kiugrásra, bár megjegyezte: reméli, hogy a különböző állami támogatók az idei összesen 60 millió forint után jövőre már 100 millió forint körüli összeget adnak. (A főváros továbbra is ingyen adja a helyszínt.) Takács a kft. kisebbségi tulajdonosa is: a szóbeli megállapodás alapján három éve fennálló helyzetet az eddigi 50-50 százalékos tulajdonosokkal, Gerendai Károllyal és Müller Péter Sziámival a közeljövőben „papíron is” szentesítik; egyéb tulajdonosi változástól azonban elzárkóznak. A vételárat nem kívánta közölni. Tavaly a kft. 60 millió forint adózott eredményt ért el, ebből a tulajdonosok 12 millió forint osztalékot vettek fel. Idén a Sportsziget nevű rendezvényük - kellő számú szponzor híján - veszteséges volt: noha reményeik szerint a Sziget mellett a Budapest Parádé is nyereséges lesz, a cég idén csak nullszaldó körüli eredményt remél; Takács úgy véli, jövőre nagyobb nyereséget könyvelhetnek el.