A csaknem ezer dolgozót foglalkoztató Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója, Simon Attila a Napinak elmondta: várhatóan csak az idei árbevétel, az eredmény, valamint a rendelésállomány ismeretében döntenek a béremelésről. Nagy eredménynek tartja, hogy az idén senkit sem kellett elküldeni, s a munkaidő-csökkentés is csak minimális mértékben érintette a dolgozók pénztárcáját. A vezérigazgató hozzátette, a társaság a közelmúltban mintegy 200 millió forintos vissza nem térítendő munkahelymegtartó támogatást kapott, ez teszi lehetővé, hogy a következő hónapokban sem kell létszámot csökkenteni.

A jelenleg több mint 400 dolgozót foglalkoztató, autóipari cégeket is kiszolgáló Ferro Kft. gazdasági igazgatója, Zsohár Pál közölte, a dolgozók képviselőivel épp a héten állapodtak meg arról, hogy a jövő év elejétől nem lesz béremelés. Erre - a jelenlegi rendelésállomány mellett - csak akkor lenne lehetőség, ha továbbra is négynapos munkarendben dolgoznának, illetve újabb, legalább 35-40 fős leépítésre kerülne sor.

Az utóbbi két megoldás senkinek sem érdeke, hiszen immár van remény arra, hogy a jövő év első felében ismét jelentős volumenű munkákhoz jutnak. (A társaság megrendelései az elmúlt egy év során több mint 40 százalékkal csökkentek, ezért márciustól szeptember végéig csak a hét négy napján dolgoztak.) Ha ez így lesz, tavasszal ismét napirendre tűzik a kérdést, s elképzelhető, hogy átlagosan 2-3 százalékkal emelkedik majd a legjobban teljesítők, illetve a pluszfeladatokat végzők bére.

Inflációkövető béremelés lesz viszont a jövő év elejétől a világ vezető autógyárainak csőkomponenseket, illetve nyomócsöveket gyártó, ajkai székhelyű, német tulajdonban lévő Poppe & Potthoff Hungária Gépgyártó Bt.-nél - tudtuk meg Gellén László ügyvezető igazgatótól. A leépítéseken és munkaidő-csökkentésen is átesett, jelenleg mintegy 150 dolgozót foglalkoztató cégnél jövőre várhatóan jelentős új gyártási program kezdődhet. Gellén hozzátette, bár már most érzékelhető, hogy a roncsprémium, különösen a kis kocsik piacán, visszaüt, az tény, hogy megrendeléseik az elmúlt időszakban mintegy 30 százalékkal nőttek, ami a közel 60 százalékos visszaesés után jelentősnek mondható.
QP | Quality Placement