Az áruházlánc 2018-ban több mint 20,5 millió palack magyar bort értékesített, ez 35 százalékkal haladta meg a 2017-est. A vállalat 4,6 milliárd forint értékű export teljesítménye a 17 milliárd forintos teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.

Az eladás növekedése hasonló volt a hazai és európai piacon; így 2018-ban mintegy 9,5 millió magyar palack bor került a hazai áruházak polcaira, valamint közel 11 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európa számos országába a diszkontlánc segítségével. Ez a dinamika részben a 2018-as Lidl borexpónak köszönhető, melynek célja a magyar borok hazai és nemzetközi népszerűsítésével a magyar bortermelők támogatása.

A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a tokaji furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek.

Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar beszállítók, így a kisebb családi és kézműves pincészetek támogatását is. Folyamatosan bővítjük a magyar beszállítóktól származó termékeinek szortimentjét, így biztosítva számukra nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenés lehetőségét is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra - mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

A német cég Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 178 áruházzal van jelen és több mint 5000 munkavállalót foglalkoztat.