A Lidl célja, hogy minél több magas minőségű magyar termék kerüljön nemcsak a hazai, hanem az exportpiaci célországokban található boltok kínálatába is. Az áruházlánc a magyar beszállítók nemzetközi piacon való megjelenését több módon segíti.

A "Lidl a magyar beszállítókért" programon keresztül évek óta azon dolgoznak, hogy minél több hazai termék kerüljön az áruházak polcaira belföldön és a külpiacokon, ennek eredményeként tavaly 170 beszállító 726 terméke jutott el 28 országba, mintegy 81 milliárd forint értékben - mondta Hajdu Péter, a Lidl Magyarország értékesítési ügyvezető igazgatója.

Magyarországon a Lidl 4 logisztikai központtal és 191 áruházzal rendelkezik, több mint 8500 munkavállalót foglalkoztat. Már 469 magyar beszállító több mint 4000 hazai terméke található meg a Lidl polcain. A vállalat kiemelkedő sikereket ért el a borok exportjában is, 2021-ben a teljes hazai palackos bor és pezsgőfélék exportjának meghatározó részét bonyolította le mintegy 7,9 milliárd forint értékben - írja az MTI.

Az együttműködés lehetőséget nyit a Lidl beszállítói akadémia exporttematikájának fejlesztésére, a HEPA meglévő élelmiszeripari ügyfelei számára pedig alkalom nyílik olyan szakmai konzultációra, amely segíti a Lidl beszállítói láncba való csatlakozást - tette hozzá Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója.

Ezen kívül az exportfejlesztési stratégiában nevesített hús- és baromfiipari, valamint a zöldség- és gyümölcstartósító ipari vállalkozások számára közös beszállítói napokon, a hazai élelmiszeripari exportlehetőségekkel kapcsolatos szakmai workshopokon, továbbá tudásmegosztásra szolgáló eseményeken való részvételt kínálva támogatják a vállalkozások fejlődését.