A Lidl Magyarország hosszú ideje a magyar vásárlók egyik nagy kedvence, ha bevásárlásról van szó. De az áruházlánc nem érhetett volna el piacvezető pozíciót a diszkont szegmensben és tudhatná magának a legdinamikusabb növekedést az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között, ha nem törekedne arra, hogy egyrészt megtartsa munkavállalóit, másrészt újabbakat vonzzon magához. Az elmúlt öt évben folyamatosan azon dolgozik, hogy a magyarok akkor is a Lidlre gondoljanak, ha munkahelyet választanak. Ennek is köszönhető az, hogy a 194 áruházzal működő hálózat ma már 8 500 embert foglalkoztat és a 11. legnagyobb munkaadó Magyarországon.

A vállalat a sikereit tehát a munkavállalóinak felkészültsége és hozzáállása révén éri el, melyet kellő mértékben honorál is. A Lidl a 2022-es gazdasági év során több mint 52 milliárd forintot fordít bérköltségre. Az emelések mértéke rendre meghaladja az előző évi átlagos infláció mértékét és ebben a környezetben nem is tehet mást, minthogy megóvja a dolgozókat az áremelkedés hatásaitól. Az egyik legfontosabb lépés, hogy minden - kártyahúzással munkaidőt rögzítő - munkavállalója számára 2023. február 28-ig, vagyis a gazdasági év végéig havi bruttó 36 ezer forintos úgynevezett inflációkompenzációs-prémiumot ad Lidl kártyájukra, ami egy-egy munkavállalónak összesen bruttó 252 ezer forintos támogatást jelent.

Bejárási támogatások

A kiskereskedelmi lánc továbbá üzemanyag-támogatást is biztosít a saját gépjárművel munkába járó dolgozóinak úgy, hogy az eddigi kilométerenként 15 forintos költségelszámolást 40 forintra emelte. Mindemellett a törvényi előírásoknál nagyobb mértékben, 100 százalékban téríti a dolgozók közösségi közlekedéssel való munkába járási költségét is.

Kép: Lidl Magyarország

A vállalat 2019. január 1-től a munkavállalót érintő cafeteria adóterhet 100 százalékban átvállalja. Ennek keretén belül minden munkavállaló számára Lidl kártyájára, ami az áruházlánc üzleteiben levásárolható havi támogatást juttat, ami 8 órás munkavállaló esetén bruttó 37 856 forintot jelent. Emellett egy közel 50 partnert magába foglaló üzlethálózatban érvényesíthető, akár 40 százalékos árengedményt jelentő kedvezményprogramot is elindított.

Egészségügyi csomag

A dolgozók nagyértékű egészségbiztosítási csomagot kapnak, amelynek része a járóbeteg-ellátás, a laborvizsgálat, a diagnosztika, a különböző gyógykezelések, sőt még az ambuláns műtétek is. Az idei évben plusz 1 nap szabadságot is biztosít a vállalat munkavállalóinak a szűrővizsgálatokon való részvétel céljából.

A dolgozói visszajelzések felhasználása alapján a juttatási csomag olyan elemeket is tartalmaz, mint

  • a jubileumi kifizetések
  • a baby box
  • a karácsonyi ajándék
  • a munkavállalói vásárlói kedvezmények
  • az ajánlási bónuszrendszer
  • az iskolakezdési támogatás
  • a nyári tábor a munkavállalók gyerekei számára
  • a családi- és sportnapok

Mindezeken túl a dolgozók fejlesztésére, folyamatos fejlődési és előrelépési lehetőségeire is nagy figyelmet fordítanak, a kötelező oktatások mellett a szakmai és ún. soft kompetenciák javítására is lehetőség nyílik.

A vállalat munkavállalóiért tett erőfeszítéseit TOP Employer 2022 nemzetközi díjjal jutalmazták. Ez számukra azért is fontos, mert céljuk, hogy az emberek ne csak akkor gondoljanak rájuk, ha a bevásárlásról van szó, hanem akkor is, ha munkahelyet választanak.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.