Nem történt csoda, a Lidl tegnap valóban a legolcsóbb volt a NAPI által készített összehasonlításban – és várhatóan vasárnapig az is marad – a magyar piacra való belépése azonban korántsem volt olyan átütő erejű, mint ahogy azt a cégtől várták. (A német diszkontlánc vasárnapig tartja a nyitási akcióban meghirdetett, némely esetben valóban meghökkentően alacsony árakat.) A nyitásra kialakított árak esetenként 10-20 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint a versenytárs diszkonthálózatokban, illetve hipermarketekben, ugyanakkor a NAPI Gazdaság kosarából kiderült, hogy nem csinált forradalmat az első napon a társaság, bár a kora reggeltől sorban álló, kereskedelmi mennyiségeket vásárló tömegek első látásra ezt sugallták. Az olcsó német sörben egyértelműen vitte a prímet a Lidl, de lisztben nem tudott vagy a beszerzési ár alatti értékesítés tiltása miatt nem akart elszakadni a konkurencia áraitól. Spagettiben ugyancsak rendkívül olcsó volt, de ásványvízben nem tudott sokkal jobb leni, mint például a Tesco. Rizsben a Plus verte meg a Lidlt és gyümölcsjoghurtban sem sikerült áttörést elérnie. (Ez utóbbit vélhetően elárazták, mert a számlán más összeg szerepelt, mint a polcon.) Étolajban azonban szemérmetlenül olcsó volt. A kosár szerint a hipermarketek gyakorlatilag azonos árszínvonalon mozogtak, ahogyan a Penny és Plus közötti árkülönbség sem volt túlzottan nagy. Szokásunktól eltérően a Lidlhöz igazodva a legolcsóbb termékeket igyekeztünk kiválasztani, így valós sorrendet a láncok között nem lehet felállítani, ugyanis a kosárban szereplő termékek minősége és márkája is eltérő. A kosárból több elemet is kénytelenek voltunk kiemelni, amely rendkívül torzította volna a képet. Így például a WC-papírt, amelyben a Tesco, az Auchan, a Cora és a Plus is kedvezőbb ajánlatott tett a Lidlnél, ám nem sikerült azonos kiszerelésű terméket vennünk. A Lidl például a 8-as kiszerelésű papírt 125-ért adta, a Tesco a 12-est 176-ért, míg a másik három vetélytárs a hatos kiszerelést 89-ért. Tapasztalatunk szerint a versenyben immáron nemcsak az árak, hanem a választék is nagy szerepet játszik; a Lidlben egy-két márka közül lehetett választani bizonyos termékfajtáknál. A legkomolyabb választék üdítőkből, ásványvízből és kávékból, illetve tartósított (konzerv) élelmiszerekből volt. Kevésnek tűnt a tej- és tejtermékválaszték, ahogyan húskészítményekből is gyér volt a kínálat. Megfigyelők szerint a Lidl csak akkor válik valóban félelmetessé a konkurencia számára, ha jelenlegi hálózatát rövid időn belül sikerül legalább az ötszörösére bővíteni. Azt azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a német üzletlánc más országokban ádáz versenyre kényszeríti konkurenseit, s több hálózat is a Lidl áraihoz igazodik.