A nettó 153,2 milliárd forint költségvetési forrásból megvalósult beruházással 45 percre csökken a menetidő Sopron és Győr között - adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt.

A kivitelezést a Csorna-nyugat és a Fertőendréd Csomópont között a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. alkotta STR-B M85 Konzorcium, a Fertőendréd csomópont és Nagylózs között az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és Betonútépítő Zrt. közös ajánlattevők, míg Nagylózs és Sopron-kelet között a Dömper Kft. és a Subterra Raab Kft. által alkotott DS Konzorcium végezte.

A 2017-ben átadott Csorna-nyugat csomóponttól pedig 30 perc alatt lesz elérhető Sopron. Az új nyomvonallal érintett 17 település mentesül az átmenő forgalomtól.

Az M85 autóút Csorna-Sopron közötti szakasza 51 kilométeren 2-szer kétsávos autóútként épült középen fizikai elválasztással (szalagkorlát), leállósáv nélkül, a tervezési sebesség 110 kilométer per óra.

A beruházás részeként megépült 21 felüljáró, 19 aluljáró (melyből 2 az autóutat és a GYSEV vasútvonalat is keresztező vadátjáró), valamint 15 közúti és vasúti keretműtárgy, de beépítettek az autóút fölé egy acélszerkezetű vasúti hidat is.

A szakaszon Babótnál egy komplex pihenőhely épült, egyelőre üzemanyagtöltő állomás nélkül

Az 51 kilométer hosszú szakasz 2021. január 1-jétől lesz díjköteles az e-matrica rendszerben. A megtett úttal arányos (HU-GO elektronikus útdíj) díjszedési rendszerben a szakasz az átadást követően egyelőre ingyenes marad - olvasható a közleményben.

Az M85 Sopron-kelet és Fertőrákos közötti 6,4 kilométeres szakaszán jelenleg a pályaszerkezet (aszfalt alap-, kötő- és kopó réteg) építése zajlik. A műtárgyak esetében pedig a pályalemez építése folyik. Az M85 autóút Fertőrákos csomópont és Sopron országhatár szakaszon épülő alagútnál a bal oldali járatban november hónapban folyamatos, 24 órás munkavégzés mellett megkezdődött a fejtés. A projekt befejezési határideje 2024 június vége - mondta Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója az M85 folytatásáról.