A Tesco jelenleg mintegy 800 magyar beszállító termékeit értékesíti. Ez év októbere óta 40 új partnerrel szerződtek, akiknek 130 terméke már kapható az áruházakban - közölte David B. Wood a cég dél-dunántúli regionális beszállítói fórumán tartott sajtótájékoztatón.

A Tesco egy évvel ezelőtt kezdett párbeszédet lehetséges jövőbeni partnerekkel, és Pécsen már a harmadik régiós beszállítói fórumát rendezte meg - tette hozzá a kereskedelmi igazgató.

A baranyai megyeszékhelyen 55 vállalkozás képviseltette magát és mutatta be termékeit.
David B. Wood szerint a kezdeményezés különösen kedvező a kis- és középvállalkozásoknak, amelyek lehetőséget kapnak a megjelenésre, termékeik piacra juttatására, a Tesco pedig egyre több kiváló és különleges minőségű árut kínálhat vevőinek.

A kereskedelmi igazgató megjegyezte, hogy az új termékek egy része csak a gyártási helyükhöz közeli áruházak polcaira kerül fel, vannak és lesznek azonban olyanok, amelyeket az egész országban, vagy külföldön is értékesítenek. Rámutatott, hogy 2009-ben több mint 100 termékcsoportban 21 milliárd forint értékben jelentek meg magyar termékek külföldi Tesco áruházakban.

Az új beszállítóiknak köszönhetően a vásárlók eddig olyan különleges termékeket ismerhettek meg, mint a bioszőlő, a biogyümölcskonzerv, a lúgos ásványvíz, a bioolaj, az almachips, vagy a sajtos kolbász - tette hozzá Pálinkás Zsolt, a Tesco beszerzési igazgatója. Ezért is tervezik a fórumsorozat folytatását, a következő állomás várhatóan jövő nyáron, Szegeden lesz.

A kormányzat kiemelt célja a kis- és középvállalkozók támogatása annak érdekében, hogy fejlesszenek, és megfelelő mennyiségű jó minőségű termékek előállításával versenyképesek legyenek - hangsúlyozta Czeglédi Beatrix, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeleti főosztályvezetője.