Az esztergomi gyár a csiphiány miatt az idén többször átállt csökkentett, egy műszakos termelésre, szeptemberben két hétre teljesen leállt, május 25–28. között pedig a Japánból érkező tengeri szállítmányok késése miatt volt egy műszakos a termelés - olvasható a portálon. Az átszervezésben érintett munkatársaknak pihenőnapokat biztosítottak, amelyeket transzfernapok segítségével a munkaidőkereten belül később pótolnak.

Decemberben is egy műszakban zajlik a termelés az év végi karácsonyi leállásig. A nemzetközi helyzet és a csiphiány következtében nőttek a gyártási költségek, amelyek egy részét kénytelenek beépíteni az árakba. Bár a vevői igények továbbra is magasak, az értékesítési terveket folyamatosan felül kell vizsgálni és igazítani kell a legyártható darabszámokhoz.

A magyarországi gyárban már két éve elkezdődött a hibrid modellek gyártása az uniós piacokra, tavaly a legyártott autóknak már a 65 százaléka ilyen volt. Ennek az iránynak egy következő lépcsőfoka, hogy az idén bemutatott új S-Cross modell is Esztergomban készül, és Európába, Latin-Amerikába, Óceánia és Ázsia térségébe is exportálják – közölte a VG-vel a cég.

A Magyar Suzuki 2019-ben több mint 60, tavaly pedig több mint 38 millió euró értékű beruházást hajtott végre, az idei ráfordítások összegét tavasszal közlik.

Suzuki S-Cross (Forrás: Suzuki)
Suzuki S-Cross (Forrás: Suzuki)

Az esztergomi gyár a járványhelyzetben is meg tudta tartani saját alkalmazotti állományát, és a bérek kifizetése is folyamatos volt. A fizetéseket emelte, a Magyar Suzuki átlagosan 8 százalékos alapbéremelést hajtott végre az idén. 2017 és 2021 között 65 százalékkal emelte a fizikai dolgozók, 43 százalékkal pedig az irodai dolgozók alapbérét. A vállalat ez év végén teljesítmény- és jelenléti alapon egyhavi bónuszt fizet a munkatársainak.