Így hamarabb elfogyhat a még olcsóbb euróért tavaly beszerzett és nagy kedvezményekkel kínált magyar készlet, az idei árfolyamon érkező kocsik viszont magasabb árszintjük miatt nem lesznek kelendők. Így a szakma néhány szereplője a korábbi jóslásokkal szemben már csupán százezer körüli eladási darabszámot tart elképzelhetőnek a tavalyi 158 628-cal szemben.

A már több országban bevezetett, a kis- és középkategóriás autók vásárlását ösztönző program miatt a nyugat-európai piacokon szinte elfogytak az autók. Február eleje óta francia, német, osztrák, olasz és belga kereskedők vásárolják fel a magyarországi készletet. Ez pedig jó hír az itthoni kereskedőknek, akiknek a hitelpiaci válság miatt nagy számban maradtak a nyakukon az autók.

Az autógyárak azonban arra törekszenek, hogy a különböző piacokon a fogyasztói ár azonos legyen, ezért azok az országok, ahol magasabb az adószint - így Magyarország is alacsonyabb gyári áron kapják a kocsikat - írja a Világgazdaság. Így a nyugati kereskedők gyakran még szállítással együtt is jobban járnak itteni beszerzés esetén, mintha otthon vásárolnának. Ennek persze az autógyárak nem örülnek, és olykor tiltják is a külföldi vállalkozóknak való továbbértékesítést. Ez viszont az EU-nak az áruk szabad áramlásáról szóló alapelveivel ütközik.
QP | Quality Placement