A pénzügyi tételek 893 millió forinttal javították, a rendkívüli tételek 676 millió forinttal rontották az eredményt, így a társaság 2006. évi adózás előtti eredménye mínusz 10,5 milliárd forint. A Malév a 2005-ös évet még 1,3 milliárd forint nem konszolidált adózás előtti veszteséggel zárta, ami 3,6 milliárd forinttal múlta alul a 2004. évi 4,9 milliárd forintos mínuszt. Az eredményben szerepelt az a 7 milliárd forintot meghaladó bevétel, amennyiért a Budapest Airport megvásárolta a Malévtől a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló (RÜK) Kft.-t. A konszolidált éves beszámoló szerint a társaság 11,9 milliárd forint adózás előtti veszteséget könyvelt el 2006-ban. Az idén a Malév üzemi szinten 5,3 milliárd forintos veszteséggel és mínusz 7,5 milliárd forint adózás előtti eredménnyel számol. A oneworld csatlakozás 2006-hoz képest mintegy 3 milliárd forinttal javítja a Malév eredményét. A Malév által 2006-ban szállított utasok száma meghaladta a 3 milliót, ez az előző évhez képest mintegy 9 százalékos növekedést jelent. Ferihegy teljes utasforgalma 6 százalékkal, a hagyományos légitársasági versenytársaké 8 százalékkal növekedett, a diszkont-légitársaságoké pedig 1 százalékkal csökkent. A Malév saját hálózaton mért piaci részesedése a teljes évet tekintve 45,2 százalék, 1,6 százalékponttal javult a bázisévhez viszonyítva. A menetrendszerű személyszállítás bevételei 2006-ban összesen 107,9 milliárd forintra rúgtak, 11 százalékkal emelkedtek 2005-höz képest. A cargo-tevékenység a kedvezőtlen piaci trendek ellenére bázis szinten teljesített. Ezt részben a forgalom növekedésénél nagyobb mértékű bevétel-növekedés eredményezte. A költségek ugyanakkor az év során a bázishoz képest 10 százalékkal nőttek, és elérték a 136,6 milliárd forintot. A 12,5 milliárd forintos költségnövekedésből 9,6 milliárd forintot a társaságtól független tényezők okoztak: az üzleti költségek 20 százalékát is meghaladó kerozinköltség a jelentős világpiaci áremelkedés miatt 4,2 milliárd forinttal, a gyengébb forint árfolyam következtében pedig további 5,4 milliárd forinttal növekedett. Az idei üzleti terv 2006 kedvező utasforgalmi tendenciáinak folytatódásával számol. Ugyanakkor még nem tartalmazza az új befektető elképzeléseit, illetve az AirBridge és az AirUnion stratégiai együttműködésének várható hatásait. Ezért a légitársaság a tervnél várhatóan jobb eredménnyel zár majd, s a sikeres privatizációra, az új befektető által végrehajtott tőkeemelésre és a vagyonkezelő társaság létrehozására tekintettel a cég likviditása stabil, saját tőkéje az év végére a tervezett veszteség ellenére is meg fog felelni a jogszabályi előírásoknak - áll a közleményben. A közgyűlés megállapította, hogy a vezérigazgató részére a 2006. évre prémium nem fizethető, ugyanakkor elismerte érdemeit a privatizáció sikeres lebonyolításában, a munkabéke megőrzésében, a Oneworld légiszövetséghez való csatlakozás előkészítésében és a társaság likviditásának fenntartásában. A közgyűlés személyi kérdésekről is döntött. Az igazgatóságból visszahívták Alexander Tikhomirovot és három új tagot neveztek ki: Andrej Szapelint, Jurij Szurkovot és Haris György Eriket, akit felügyelő bizottsági tagságából felmentett a közgyűlés. a felügyelő bizottság tagja lett Szergej Likov, munkavállalói küldött lett Balla Mihály, Dobor Gyula és Kazatsay Istvánné.
QP | Quality Placement