Újra napirenden van vasúti mellékvonalak bezárása - írja cikkében a napilap több vasutas szakszervezeti vezetőre hivatkozva, amely közzétette a megszűnésre váró vonalak listáját is.

Más forrásaik szerint a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is: Fónagy János államtitkár irányításával már javában tart a párhuzamosságokat csökkenteni hivatott egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása.

QP | Quality Placement

Holott nem a járatok megszüntetése, hanem éppen azok sűrítése hozna megoldást: több utast és magasabb bevételt - állapította meg Gyöngyösi Máté, a Közlekedő tömeg egyesület szakértője. E szakaszokon valóban rossz állapotban van a vasúti pálya, erre költeni kellene az államnak, de a közutak is rémesek, ma a távolsági busznak több idő kell Mátészalkáról Csengerbe jutni, mint a vonatnak. A civil szervezet számításai szerint évi 65 millió forintos veszteséget okozna a cégcsoportnak, ha a MÁV Start nem fizetne ennek a mellékvonalnak a használatáért a pályafenntartó MÁV Zrt-nek. Azt gondolják, ennél nem kerül látványosan többe a pálya és a szerelvény karbantartása, az állomások személyzetének kifizetése.

Cáfol a szaktárca

A vasúti mellékvonalak bezárása nincs sem napirenden, sem tervben - reagált az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). A közlekedésért felelős minisztérium 2010 óta változatlan elvi alapvetése, hogy a közösségi közlekedés gerincét a vasút adja, amely a mobilitási igények első számú kiszolgálójaként erősíti a vidék lakosságmegtartó képességét. Ennek megfelelően nincs semmiféle döntés vagy szándék a vasúti mellékvonalak bezárására. A kormány a vonatközlekedés versenyhelyzetét az utasok igényeihez igazodva folyamatos pályafejlesztésekkel, járműbeszerzésekkel, vasúti digitalizációval erősíti - közölte a tárca.