A gazdasági miniszter az új feladatokhoz új vezetőt keresett, ezzel megszüntette az önálló vezérigazgatói pozíciót, s egyúttal visszahívta posztot betöltő Mándoki Zoltánt. Mándoki távozásának körülményeiről még most is folynak a tárgyalások, tehát egyelőre nem tudni hogy a vezérigazgató távozása mekkora kiadással jár. Kóka hangsúlyozta: a törvény által előírt legalacsonyabb összeget kapja meg Mándoki. A MÁV elnök-vezérigazgatói posztját továbbra is Gaál Gyula tölti be, míg az operatív vezetői teendőket pedig - vezérigazgató-helyettesként - Heinczinger István, a Siemens Rt. korábbi ügyvezető igazgatója látja el. Kóka kijelentette: megoldott a vasúttársaság működésének idei és jövő évi finanszírozása. Az idén nyáron felvett 26 milliárd forint után a MÁV éppen most készül egy 58,5 milliárd forint összegű államilag garantált hitel felvételére, jövőre pedig a likviditás fenntartásához egy újabb - ugyancsak állami kezességvállalással biztosított - 100-120 milliárdos kölcsönre lesz szükség. A reformjavaslatok közül kiemelendő, hogy a jövőben felülvizsgálják a MÁV szolgáltatásihoz kapcsolódó kedvezményeket. Az is az elképzelések között szerepel, hogy a vasúttársaság dolgozói esetleg tulajdont szerezhessenek a MÁV árufuvarozási üzletágában, melynek kiszervezése már napirenden van. Kóka szerint a munkavállalók 15-20 százalékos részesedést kaphatnának.