Nem okozott meglepetést önmagában az, hogy a nézettségi mérések szerint A mi kis falunk szombati epizódja lett a legnézettebb műsor a múlt héten: 1 098 803 néző követte figyelemmel az adást, és mindez 24,1 százalékos közönségarányt jelentett a csatornának, vagyis majd minden negyedik éppen tévét néző kapcsolt a sajátgyártású sorozatra. Rég fordult elő az, hogy egy műsor nézőszáma átlépje az egymilliós határt, aminek örülhet az RTL Klub. Annak viszont már kevésbé, hogy az RTL Klub Híradója az utóbbi időben hétről hétre veszít nézettségéből a kereskedelmi célcsoportban - derül ki a Port.hu cikkéből.

A múlt héten már csak 16,4 százalékot teljesített átlagosan a csatorna hírműsora, ez a szám az előző, 10. héten még 17,2 százalék volt, a 9. héten 18,6 százalék. A teljes lakosság körében is csökken a nézettség, de itt nem olyan ütemben, mint a kereskedelmi célcsoportban: a múlt héten 21,1 százalékot ért el, az előző, 10. héten ez a szám még 21,5 százalék volt - írja a portál.

QP | Quality Placement

A hírműsor visszaesése meglepetés, mert a TV2 Tények hétfői adása viszont a hét második legnézettebb műsora lett: 914 416 nézővel és 21,5 százalékos közönségaránnyal. A vele egy időben az RTL Klubon sugárzott Híradó a nézettségi listán a kilencedik helyre került 816 587 nézővel és 19,1 százalékos közönségaránnyal. Az RTL-en ráadásul a későbbi műsorsávból veszített a Fókusz és a Keresztanyu is a nézettségéből: a Fókusz 15,4 százalékot produkált, míg előző héten 16,1 százalékot. A Keresztanyunál is ez a helyzet: múlt héten 15,8 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg előző héten ez a szám még 16,2 volt.

A hét összességében az RTL Klubnak kedvezett, ez meg is látszik a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarányokon: RTL Klub: 13,5 százalék; TV2: 11,3 százalék.

Az internet még kevésbé érdekes

A 11. héten a sorrend nem változott az internetes kiadók versenyében: továbbra is a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) legújabb cégéhez, a Salesworkshöz tartozó internetes oldalak együttes elérése volt a legnagyobb a hirdetésértékesítők között. Így megelőzte a Napi.hu-t is kiadó Indamediát, továbbá a Central Media Csoportot is. Viszont míg a múlt héten az Indamedia volt az egyetlen, amelyik erősíteni tudta az elérési adatait az előző héthez képest, most csak a Saleswork volt erre képes az első háromból: nekik 2,5 százalékkal javult a látogatottságuk. Az Indánál 2,1, a Central Médiánál 0,35 százalékos volt a visszaesés a Gemius adatai szerint.

Internetes elérés
11.hétCSOPORTEGYEDI FELHASZNÁLÓOLDALLETÖLTÉSÁTLAGOS OLDALON TÖLTÖTT IDŐLÁTOGATÁSOK SZÁMA
1Salesworks4 206 208144 962 1821ó 8p 52mp49929720
2Indamedia csoport3 980 244114 928 9711ó 1p 12mp37858389
3Central Médiacsoport3 765 02493 067 54131p 12mp36819643
Forrás: e-gemius