Rekord rekordot döntött a lezárás alatt az Euronics webáruházában, idén március 8. és április 6. között 268 százalékkal több pénzt hagyott a több mint 2 millió látogató a webkasszában. Egy-egy rendelésnél idén is átlagosan 50 ezer forint körül költöttek a vásárlók.

Ahogy az a streaming platformok (Netflix, HBO Go stb.) tavalyi felfutásából is várható volt, az Árukereső.hu oldalon és az Euronics webshopjában is rendkívül nagy volt az érdeklődés a tévé készülékek iránt. Az elmúlt hónapban kiugróan megnőtt az okostelefonokat és tartozékaikat keresők száma is, idén ezek voltak a legkeresettebb készülékek.

QP | Quality Placement

Általában érdeklődnek az okoskészülékek iránt: az okosórákat és az okosotthonokhoz szükséges eszközöket háromszor annyian keresik, mint tavaly tavasszal, és az egész otthonunkat lefedő WiFi-routerek is háromszor olyan népszerűek voltak, mint 2020 azonos időszakában.

„Magunk is meglepődtünk, milyen hatalmas felfutást produkált az online értékesítés. Nem számítottunk rá, hogy közel megháromszorozzuk a tavaly tavaszi webshop-árbevételt” - mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. „Az Euronics a háztartási kisgépek kategóriájában négy-ötszörös növekedést ért el tavaly március-áprilishoz képest, keresettek voltak a takarítógépek, porszívók, robotporszívók. Ugyanakkor a hagyományos erősségeknek számító tévé, háztartási nagygép és it-termékkörökben is kivétel nélkül a tavalyi legalább kétszeresét forgalmaztuk március 8. és április 6. között.”

Nagyot ment a MediaMarkt is

A pár héten át tartó, most véget érő boltzár alatt a megszokotthoz képest sokkal több játékkonzol és szoftver, okostévé, valamint notebook és kiegészítő (például webkamera, fülhallgató, nyomtató) fogyott. Utóbbiak számítottak egyébként - a digitális oktatásra való újbóli átállás következtében - a március 8-i lezárás előtti hétvége slágertermékének is - mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója. Szilágyi emlékeztetett rá, hogy a boltzár előtti hétvégén az áruházi forgalom megháromszorozódott, és a MediaMarkt webáruházában is 70 százalékkal nőtt a látogatószám. A nyitás után a forgalomban ennél sokkal kiegyensúlyozottabb változásra számít a vezető.

A tavalyi karanténban elharapózott főzőszenvedély töretlen: az Euronics adatai alapján rengeteg konyhai kisgépet vásároltak, az olajsütők iránti kereslet például több mint 4-, a botmixerek és turmixgépek forgalma közel háromszorosára nőtt. Talán nem meglepő, hogy az otthon töltött órák ismételt növekedésével, illetve a következő generációs PlayStation és Xbox modellek megjelenésével duplázott a játékkonzol kategória, de a hifirendszerek, vezeték nélküli hangszórók, partyboxok iránti kereslet is kétszeresére nőtt. Most, hogy a ház körüli munkákra is van idő, kitűnően teljesített az Euronics tavaly bevezetett új kert és barkács-termékköre, kevesebb, mint egy év alatt stratégiai termékcsoporttá nőtte ki magát.