Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A magyar biztosítási alkuszok még mindig sok esetben nem elsősorban az ügyfél érdekeit képviselik, hanem azét a biztosítóét, amelyikkel a legerősebb pénzügyi vagy személyi összefonódást sikerült kialakítani - fogalmaz Gerő Gábor, aki szerint ezzel szemben a nyugat-európai brókerek valódi tanácsadóként állnak a pénzintézetek és az ügyfeleik között és nagyon erős érdekvédelmi tevékenységet látnak el. A szakember szerint a válság megmutatta, hogy itthon is egyre fontosabb, hogy racionálisan költsük el a biztosításra szánt pénzt és ne össze-vissza szórjuk ki. Hazánkban a szerződéskötés után az alkusz eltűnik, pedig ezután kellene csak igazából megkezdenie az ügyfél érdekeinek képviselését. Ezzel szemben ha baj van, akkor sokszor, szerencsésnek mondhatjuk magunkat, ha a több perces szimfonikus zenei előadást követően, géphangokkal kommunikálhatunk, mire nagy nehezen elérjük a kárfelmérőt egy karambol után- mutat rá a problémára a szakember. A szakember szerint a magyar emberek többsége nem gondolja végig, hogy mennyit fizet évente a különböző biztosításaiért, melyik biztosítása mi ellen nyújt védelmet és hogy jó-e az, ha ezek a biztosítások több biztosítónál vannak. Gerő Gábor szerint érdemes 1-2 évente felülvizsgálni, nyomon követni ezeket a szerződéseket.. Hozzátette, külföldön a privát banki szolgáltatás sem azt jelenti, mint Magyarországon. Míg itthon a privát banki szolgáltatások a nagypénzű ügyfelek ügyeinek kezelését jelentik, addig külföldön egyfajta családi bizalmast. Sokan nem gondolják végig, hogy a biztosítás kényes kérdés, hiszen az ügyfelek zsebében turkálunk, tudni kell, hogy kinek milyen vagyona van, milyen az egészségi állapota, ezért nagyon körültekintően kell eljárnunk - mutat rá a Monday Insurance Brokers vezetője, aki szerint a válság is megmutatta, hogy egyre fontosabb, hogy a sok pénzt, ami a biztosításra megy, racionálisan költsük el.