Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Vodafone-csoport által közölt féléves adatok alapján a Vodafone Magyarország forintban számolt forgalmát 38 százalékkal növelte, egyrészt az előfizetői kör bővítésének, másrészt az egy ügyfélre jutó átlagos árbevétel emelkedésének köszönhetően. A "vodás" ügyfelek száma a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a múlt év szeptemberéhez képest 32, idén márciushoz viszonyítva pedig közel 15 százalékkal nőtt, 1,6 millióra. A szeptember 30-ig terjedő 12 hónapos időszakban egy-egy feltöltőkártyás (prepaid) Vodafone-ügyfél átlagosan 41,7 ezer forintot csevegett el, míg a számláját utólag rendező átlag-előfizető közel négyszer ennyit, 156,8 ezer forintot költött. (A számlás ügyfelek a Vodafone előfizetői körének kevesebb mint ötödét teszik ki.) A NAPI Online számításai szerint a Vodafone Magyarország nettó árbevétele ebben az időszakban megközelítette a 88 milliárd forintot. Összehasonlításul a T-Mobile-nál a háromnegyedéves adatok szerint az ARPU értéke a szerződéses ügyfelek esetében havi 11,9 ezer forintot tett ki, az előre fizetett kártyás ügyfeleknél pedig 2,4 ezer forint volt, ami 12 hónapra felszorozva mintegy 143 ezer, illetve közel 29 ezer forintnak felel meg. A teljes ügyfélállományra vetített ARPU a T-Mobile-nál így 5 ezer forint alá került, a Pannon GSM-nél közel 5,5 ezer forint (a harmadik negyedéves jelentés szerint), míg a Vodafone-nál 5,2 ezer forint.