A határozatot megfellebbezik - tette hozzá Mogyoróssy Tibor. 

A 45 darab alacsony padlós autóbuszra, valamint 100 százalékos opcióra vonatkozó tender megnyerésével a tavaly mintegy 10 milliárd forint termelési értéket produkáló hazai járműgyártó május végéig biztosan munkát tudott volna adni 200 dolgozójának.

Most azonban néhány hétre való munkája van csak. Mivel a közbeszerzési eljárás bizonytalanságai miatt már korábban jelezte csoportos létszám-leépítési szándékát a munkaügyi központnak, a 150 érintett dolgozónak azonnali hatállyal felmondhatnak - közölte a cégtulajdonos. 

Tájékoztatása szerint az eljárásból való újabb kizárás indokaként a Székesfehérváron gyártott buszok nem megfelelő fordulékonyságát jelölte meg a Volánbusz Zrt. Ezt a kifogást azonban már januárban indokolatlannak találta az Alfa Buszt akkor a közbeszerzési eljárásba visszahelyező Közbeszerzési Döntőbizottság. 

Mogyoróssy Tibor elmondta: a közbeszerzési eljárásban az alacsonypadlós autóbuszok mellett 15 luxus távolsági autóbusz gyártásáról és ugyanannyi opciós szállításáról is szó volt. 

Az alacsony padlós buszok esetében a kínai Xiamen King Long Ltd.-t nevezte meg győztesként a tender kiírója, a luxusbuszokkal kapcsolatban pénzhiányra hivatkozva nem született eredmény. 

A székesfehérvári magánvállalkozás először a közbeszerzési eljárás elején fordult a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, mivel 155 autóbusz gyártására vonatkozó ajánlatát már akkor kizárta a tenderből a Volánbusz Zrt.; majd a döntőbizottság határozata alapján visszahelyezte.

Három hónapos tárgyalás után műszaki kifogásra hivatkozva érvénytelenítette ajánlatát a pályázat kiírója. 

A megjelölt kifogást, a nem megfelelő fordulékonyságot alaptalannak minősítette a Magyar Buszgyártók Szövetsége, amelynek álláspontja szerint az Alfa Busz ajánlata műszaki paramétereiben, s árával is kedvezőbb volt a tender győztesének ajánlatánál.

A Közbeszerzési Döntőbizottságz idén januárban ismét visszahelyezte az Alfa Buszt a közbeszerzési eljárásba, s nem fogadta el a tender kiírója által megjelölt műszaki kifogást. 

A drágább és kedvezőtlenebb külföldi ajánlat elfogadása ellen már korábban tiltakozott az Ikarus Munkástanácsa. A mostani döntéssel kapcsolatban Tóth Jánosné, az érdekképviselet elnöke az MTI-nek elmondta, felháborítónak tartják ami történt, s tiltakoznak a döntés ellen. 

Az MTI úgy tudja, hogy a héten munkásgyűlést tartanak az Alfa Busznál. 

Az üggyel kapcsolatban az MTI szerette volna megismerni a Volánbusz Zrt. véleményét is. A cég kommunikációs szakembere ígéretet tett rá, hogy a kérésére írásban feltett kérdésekre rövidesen választ ad.

Az Alfa Busz Kft, 2002-től dolgozik az Ikarus egykori székesfehérvári telephelyén. Volvo alvázakra épít buszokat, s azokat itthon és főként a kelet-európai piacokon értékesíti.

Évi 130-150 buszt gyárt, s szállít Svájcba, Szlovákiába, Romániába és Oroszországba. 200 dolgozót foglalkoztat, s beszállítóin keresztül ugyanannyinak ad munkát.