A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa mai határozatában megállapította, hogy a Pick Szeged Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított az általa bonyolított „Pick Hűségprogram” lényeges feltételeinek megváltozásáról való tájékoztatással kapcsolatban. Mindez ötmillió forintos bírságot eredményezett.
A Pick Szeged Rt. 2003. júniusában indította el a jelenleg is tartó „Pick Hűségprogram” elnevezésű akcióját, amelyben bármely vásárló részt vehet, aki a Pick-termékek csomagolásán elhelyezett, pontot érő matricákat a csomagolásról kivágja, összegyűjti és a megadott címre beküldi. Az összegyűjtött pontok különböző ajándéktárgyakra, illetve vásárlási utalvánnyá válthatók át. Az egyes tárgyak kapcsán pontosan meghatározásra kerül, hogy hány ponttal szerezhetők meg.
A hűségprogramban 2005. január 1-től jelentős változások következtek be. Míg 2004 végéig bárki bármilyen mértékű pontot beküldhetett, idéntől az évente egy fogyasztó által beküldhető pontok számát 7200-ban maximálták, miközben az egyes megszerezhető ajándéktárgyak pontértéke is jelentősen emelkedett.
A GVH megállapította, hogy a Pick a hűségprogram lényeges feltételeinek megváltozásáról egyes fogyasztói csoportokat nem tájékoztatott megfelelően. A tanács a jogsértés megállapítása mellett 5 millió forint bírságot is kiszabott a vállalkozással szemben. A bírság összegének meghatározása során a hatóság figyelemmel volt arra, hogy a vállalkozással szemben a 2004. évben két versenyfelügyeleti eljárás is indult fogyasztók megtévesztése miatt.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.