Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A piackutató intézet adatai szerint idén a második negyedév a hazai szórakoztató elektronikai piacon pozitív eredménnyel zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 27,4 százalékos növekedést mutatott. Az értékesítésben a legnagyobb részesedéssel a síkpaneles televíziók kategóriája bír, amely a labdarúgó Eb hatására kiemelkedő mértékben - 40,2 százalékkal - haladta meg az előző évi szintet.

Két számjegyű növekedés látható a háztartási nagygép-piacon 2016 április-júniusában: a forgalom 15 százalékkal múlta felül a 2015 azonos időszakában mértet, elsősorban a beépíthető szegmensnek és a szárítógépeknek köszönhető. Ugyanakkor szinte valamennyi kategória két számjegyű bővülést realizált - egyedül a fagyasztók értékesítése csökkent, míg a hűtőké csak 9 százalékkal nőtt.

A háztartási kisgép-szektor 14,3 százalékkal teljesített jobban 2016 második negyedévében, mint az előző év azonos időszakában. A szájápolási termékek és a szőrtelenítő készülékek, valamint a kávéfőzők jelentős növekedést produkáltak

Az információs technológiai szektor 2016 második negyedévében 10 százalékot csökkent 2015 második negyedévéhez viszonyítva. A legnagyobb visszaesést a tabletek szenvedték el teljesítményük 24,3 százalékos visszaesésével. Növekedés csak a monitorok és a billentyűzetek termékcsoportjában volt látható.

A telekommunikációs szektor az első negyedév gyenge teljesítménye után a szektor 2016 második negyedévében két számjegyű növekedést mutatott és 17,2 százalékkal haladta meg az előző év második negyedévében mért teljesítményét. Mindez elsősorban a prémium - 500 eurónál drágább - okos telefonok jó szereplésének köszönhető.