A portál információi szerint az észtek 30 millió euróval, azaz 9,5 milliárd forinttal olcsóbban vállalnák a 222 darab metrókocsi teljes rekonstrukcióját.

Az eljárás eredményéről az eljárás lezárásakor hirdetményt tesz közzé a BKV. Az eljárást lezáró döntésig az ajánlatkérő számára a vonatkozó jogszabály nem ír elő tájékoztatási jogot, illetve kötelezettséget.

A kiírás szerint a győztesnek újra kell cserélni a forgóvázakat, a vontatómotorokat, a kerékpárokat, újra kell kábelezni a kocsikat, fel kell újítani a vezérlő rendszert, újjáépíteni a levegős rendszert, valamint átvizsgálni a kocsiszekrényt, ahol az előírtnál vékonyabb a falvastagság, ott a teljes elemeket kicserélni.

A kiírásban szerepel egy 42 darabos opció is, amit akkor hív le a BKV, ha esetleg meghosszabbítják a 3-as vonalát, és több kocsi kell majd rá. A kiíró előzetesen 62 milliárd forintra becsülte a felújítás költségeit, de az Index úgy tudja, mindkét pályázó ezen az összeghatáron belül van.

Az EIB szakértői szerint a felújítás helyett célszerűbb lenne új eszközöket beszerezni. A döntés azonban nem a mi kezünkben van, illetve csak annyiban a mi kompetenciánk, hogy meghatározzuk: a magyar kormány által megszabott feltételek szerint részt kívánunk-e venni a finanszírozásban - mondta korábban a Világgazdaságnak adott interjúban Baranyay László, a bank alelnöke.

QP | Quality Placement