Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az egészen biztos, hogy a dugódíjat nem a város határától kell majd fizetni a tervek szerint 2013 középtől - mondta Tarlós István, főpolgármester a mai tájékoztatón, amire azt követően került sor, hogy a városvezető tárgyalt egyes önkormányzatok polgármesterével. Ha ugyanis a város határától kellene díjat fizetni, akkor minden városba érkezőnek le kellene róni ezt a díjat, de emellett azért sem lenne szerencsés a határ mentén bevezetni a díjat, mert ott nem lehet más járműre átszállni.

Abban megállapodtak a polgármesterek, hogy Pesten a Hungária körútnál, Budán pedig a Margit körút lenne a határ, de megvizsgálják egy belső kör kialakításának lehetőségét is, tehát nem kifelé terjeszkednének, hanem esetleg befelé, ez utóbbit a mai egyeztetésen vetették fel a polgármesterek. A díjakról sincs még döntés, Tarlós személy szerint azt támogatná, hogy jelentősebb díjat vezessenek be, annak fejében, hogy a zónán belül élőknek ne kelljen fizetniük. Ez az összeg 400-500 forint lehetne - a városvezető személyes véleménye szerint.  A főpolgármester szerint a díjnál is nehezebben lehet majd konszenzust teremteni az érintettek között a kedvezmény rendszeréről.  Mindezekről a közgyűlés dönt majd. Tarlós lapunk azon kérdésére, hogy ha "fizikailag" nem valósulna meg a dugódíj bevezetése 2013 közepére, akkor miből finanszíroznák a BKV-t, a főpolgármester elmondta: a kormány és a főváros közötti megállapodás a dugódíj mellett több elemet is tartalmaz, s a kormány egyébként is fokozatosan vonul ki a BKV finanszírozásából, s jövőre megkapják a 23 milliárd állami támogatást. Amint arról beszámoltunk, ez a támogatás a 2013-as költségvetési terv szerint indirekt lesz, vagyis az szja-forrásokból hagyna ennyit Budapesten a központi kormányzat.

Tarlós kiemelte, hogy a főváros a dugódíj helyett más megoldást is el tudna fogadni a kormánytól a BKV finanszírozásnak megoldására, akár azt is, hogy az iparűzési adó 47 százalékánál több maradna a fővárosnál, amit azonban a BKV finanszírozásra fordítható. Ha más megoldás születik a közlekedési cég finanszírozásra, akkor is lesz dugódíj - hangoztatta Tarlós -, mert erről az előző városvezetés döntött, amikor a metró megépítéshez folyósított 180 milliárdos uniós támogatás fejében ezt felvállalva. Tarlós szerint érdemesebb lenne később, 2014-től bevezetni a dugódíjat, miután elkészülnek a P+R parkolók, de az említettek miatt erre nincs lehetőség.

Tarlós ma a taxis szervezetekkel is tárgyalt, s a főpolgármester szerint a városvezetés néhány ponton engedhet korábbi álláspontjából, amennyiben azt a közgyűlés is elfogadja. Az önkormányzat kész elfogadni a taxisok fix tarifára vonatkozó kérését, s eszerint az alapdíj 300, a kilométer dj 240 forint lenne, míg a várakozásért percenként 80 forintot kellene fizetni. A városvezetés tud engedni a kocsik színéről szóló korábbi elképzelésből, vagyis a taxik lehetnek kék-szürke színűek is, a sárga-fekete variáns helyett. Abból viszont nem tud engedni az önkormányzat, hogy  rendszerszerűen - vagyis minden elemével együtt - vezessék be a dugódíjat. A járművek műszaki állapotára vonatkozó kikötésekből sem tud engedni a városvezetés, hisz roncsokkal nem lehet közlekedni - fogalmazott a főpolgármester.