Az International Service Check hét közép-európai országban és Oroszországban vizsgálta a szupermarketek és élelmiszerdiszkontok szolgáltatási színvonalát. A felmérésben nyolc ország 61 üzletláncának elárusító helyeit tesztelték 60 városban, 160 tesztlátogatást végeztek, ebből 27-et Magyarországon. Magyarországon három nagy élelmiszerdiszkont - a Lidl, a Penny Market és a Plus - üzleteit, és hat szupermarketlánc - az Auchan, a CBA, a Coop, a Match, a Spar, a Tesco - kirendeltségeit vonták be a felmérésbe. A magyar szupermarketek az összesítésben a negyedik helyen állnak a szolgáltatás színvonalát tekintve a 84,6 százalékos eredménnyel, amely valamivel az 82,3 százalékos átlag fölötti teljesítmény. A magyar szupermarketek üzleteinek küllemét 92,5 százalékra, az áruk bemutatását 88,6 százalékra, a pultos kiszolgálást 84,7 százalékra, a pénztár szolgáltatási színvonalát 73,2 százalékra, a vevőkapcsolatot viszont csak 34,7 százalékra értékelték. A magyar élelmiszerdiszkontok a vizsgált hat ország összesítésében a harmadik helyen állnak a 85,5 százalékos teljesítménnyel, felette vannak a 81,7 százalékos átlagnak. Ez azt jelenti, hogy a hazai diszkontok magasabb értékelést kaptak, mint a magyarországi szupermarketek, ugyanis minden kategóriában átlag fölötti a teljesítményük. A magyar élelmiszerdiszkontok a vevőkapcsolat terén a második helyen állnak 83 százalékos értékeléssel Csehország mögött, és 100 százalékos eredménnyel az első helyen szerepelnek a romániai üzletekkel együtt az áruk bemutatását tekintve. A szolgáltatási színvonalban a legjobb eredményt a magyar élelmiszerdiszkontok közül a Lidl üzletei érték el 91,5 százalékkal, míg a szupermarketek szolgáltatását az Auchan vásárlói értékelték a legmagasabbra, 89,7 százalékra. A felmérés megállapította azt is, hogy a magyar üzletláncok közül a CBA minden kategóriában, a Coop pedig négyből kettőben a Magyarországon működő vállalatok közül az első három között van.