A magazin által felkért szakmai zsűri három magyar biztosítótársaság közül választotta ki az általa legjobbnak ítélt társaságot - olyan szempontok alapján, mint például a biztosító díjbevételének és piaci részesedésének változása az elmúlt évhez képest, vagy az ügyfelek minél jobb kiszolgálása érdekében tett lépések.

A Posta Biztosító a magyarországi vállalatok körében azon kevesek közé tartozik, amelyek az elmúlt években jórészt képesek voltak függetleníteni magukat a hazai és nemzetközi piaci trendek gyakran kedvezőtlen hatásaitól. A társaság tizenkét éve van jelen a magyar piacon és 2014-ben 63 milliárd forintos díjbevételt realizált, ezzel a magyar életbiztosítási területen második helyen zárt 14 százalékos piaci részesedéssel. Az alapítás óta eltelt időszakban összesen több mint félmillió életbiztosítási szerződést kötött a biztosító a Posta országos hálózatán keresztül.

A Word Finance Magazin szavazásán egymás utáni két évben elért első helyezés is bizonyítja, hogy helyes volt a Posta Biztosító azon alapvető üzletpolitikája, amely a mindenki számára elérhető, alacsonyabb rendszeres díjas biztosítási szerződésekre helyezte a hangsúlyt.

Bizonytalan környezetben az a legnagyobb kihívás és egyben legnagyobb eredmény is, ha az ügyfelek elfogadva az öngondoskodás fontosságát, készek hosszabb távra elköteleződni, s egy távolabbi, fontos cél elérése érdekében lemondanak azonnali költéseikről. Az évek során olyan terméket fejlesztettünk és olyan értékesítési folyamatokat alakítottunk ki, amelyek az ügyfelet helyezik a középpontba, s ez a megközelítés - ahogy azt az adatok is mutatják - egyre inkább meghozza gyümölcsét.

E fejlesztések, intézkedések közé tartozik például a Magyar Posta Hűségprogramjához történő csatlakozás vagy a tavalyi év során meghonosított úgynevezett welcome call, azaz üdvözlő hívás, melynek keretében minden nálunk nyugdíjbiztosítást kötő ügyfelet felkeresünk telefonon és meghallgatjuk a véleményét a szerződéskötés során szerzett tapasztalatairól. Az ügyfélbeszélgetések során kapott pozitív visszajelzések mutatják, hogy a szerződéseket megkötő munkatársaink munkájával elégedettek ügyfeleink - mondta Pandurics Anett, a Posta Biztosító elnök-vezérigazgatója.

A Posta Biztosító a Magyar Posta Zrt. és a német Talanx AG összefogása által jött létre. A többségi tulajdonos Talanx AG a harmadik legnagyobb biztosítói csoport Németországban (Európában a 7.). A hannoveri központú cég a világ 150 országában van jelen és a biztosítási szektor minden jelentős területén aktív: lakossági biztosítások, vállalati biztosítások, viszontbiztosítás.

A Posta Biztosító a Magyar Posta fiókhálózatának köszönhetően szinte mindenütt jelen van. Ügyfelei az ország több mint 2200 pontján elérhetik a biztosítási szolgáltatásokat.