Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A piacon kilencven százalékban hazai előállítású tej van forgalomban, ami annak is köszönhető, hogy két évvel korábban hét kiskereskedelmi lánccal bővült a terméktanács tagsága - mondta a lapnak Mélykuti Tibor, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke.

Ezzel szemben a nagykereskedők, a minél nagyobb profitra hajtva, importáruk tömegét hozzák az országba, és ezek minősége igencsak megkérdőjelezhető.

A nagy tejtermelő országok ugyanis jellemzően a felesleges árut zúdítják a magyar fogyasztókra, diszkontáron. A sokszor irreálisan olcsón piacra kerülő termékek ugyanakkor nagy kárt okoznak a hazai feldolgozóknak.

A szakember szerint az enyhe tél miatt uniós és hazai szinten is nőtt a tejtermelés, és emiatt a következő hónapokban újra problémát jelenthet, hogy a csehek, a németek vagy a lengyelek nálunk próbálják meg olcsón eladni a termékeiket. Ez a tendencia a sajt piacán is érezteti hatását, ugyanis az unióban általában a megtermelt tej 37 százalékából készül sajt, a megszokottnál magasabb hozamok miatt azonban ez az arány is emelkedhet.

A hazai feldolgozók az elmúlt években elkezdték fejleszteni a sajtgyártó kapacitásaikat, ezek a fejlesztések azonban csak akkor érhetnek célt, ha az uht tejhez hasonlóan sajtból is elsősorban a magyar terméket teszik polcaikra a kereskedők és helyezik kosaraikba a vásárlók - olvasható a Magyar Időkben.

Kép forrása: Shutterstock