Uniós forrásból és a hozzá kapcsolódó hazai társfinanszírozásból 314 kilométeren újítják fel az utakat jövő év végéig 49 milliárd forint tervezett költséggel. A munkákat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. végzi a gyorsforgalmi úthálózaton 180 kilométeren 27,1 milliárd forint értékben, amely érinti az M1, M3, M7 autópályát és az M30 autóutat, az országos főúthálózaton pedig 134 kilométeren újítja fel az utat a közútkezelő 21,7 milliárd forintból - ismertette az államtitkár.

Völner Pál emlékeztetett arra, hogy tavaly a kormány a 2007-2013. évi uniós forrásokból két útfelújítást indított: 82 milliárd forintból mintegy 700 kilométeren négy- és ötszámjegyű utak újulnak meg az idei év végéig, további 34 milliárd forintért 565 kilométeren folyik útfelújítás az idén a nyomvályúk és a felületi egyenlőtlenségek megszüntetésére.

A három útfelújítási programban összesen mintegy 1600 kilométeren újulnak meg az utak, mintegy 165 milliárd forint értékben - emelte ki az államtitkár.

A sajtótájékoztatón Völner Pál hangsúlyozta, hogy a most indított útfelújítási program a tranzitterheléseknek kitett főutakat is érinti, a munkálatokkal a nemzetközi elérhetőség, a közlekedésbiztonság javítása is fontos szempont, azok kiterjednek a közúti hidakra is.

Újságírói kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta, hogy 2014 utáni fejlesztési időszakban az Európai Unió csak a transzeurópai úthálózaton támogatja a közutak fejlesztését, részben az Intelligens Közlekedési Operatív Programból (IKOP), részben az európai kapcsolódási eszköz forrásból, ezért a használatarányos útdíjból származó bevételekből kell majd fordítani útfelújításra.