A téli nagy csapadékmennyiség és a nagy hőingadozások rendkívüli módon kedveztek a kátyúképződésnek az elöregedett burkolatú közúthálózaton. A társaság 77 üzemmérnökségének egy-egy brigádja, ha az időjárás engedte, télen is dolgozott az úthibák megszüntetésén. A meleg idő beköszöntéig sajnos a technológiai akadályok miatt nem tudunk látványos javítási munkákat végezni, télen mindig több kátyú keletkezik, mint amennyit meg tudunk szüntetni - mondja erről Zsupponits Jenő, a Magyar Közút vezérigazgatója. A vezérigazgató elmondta, hogy a Közút 77 üzemmérnökségének 3300 dolgozója most már meleg aszfalttal folyamatosan, ütemterv szerint végzi az úthibák kijavítását. A kátyúzási munkák mellett külső vállalkozók bevonásával nagyfelületű burkolatjavítási programot is indított az elmúlt napokban. A társaság az általa üzemeltetett 30 ezer kilométeres országos közúthálózaton jelenleg mintegy 120 ezer betömetlen kátyút tart nyilván annak ellenére, hogy az első negyedévben csaknem 10 ezer tonna aszfalt felhasználásával már több mint 207 ezer úthibát szüntettek meg a cég szakemberei, összesen 1,3 milliárd forint értékben. A Közútkezelő a közlekedők közreműködését és megértését kéri, mert bár folyamatosan javítják a kátyúkat, sok helyen még most is táblákkal kell felhívni a figyelmet egy-egy nagyobb kátyúra, vagy rosszabb útszakaszra. A cég hangsúlyozza, hogy ezek nem kint felejtett táblák, a biztonságos közlekedés feltételei bizonyos szakaszokon csak a sebességkorlátozás betartásával teremthetők meg. Amennyiben a közlekedők az út- és látási viszonyoknak, valamint a kihelyezett táblák jelzéseinek megfelelően közlekednek, akkor a balesetveszély és a kátyúkár is minimálisra csökkenthető.
QP | Quality Placement