A járatok csökkenését kizárólag a menetrend szerinti légitársaságok gépforgalmának csökkenése okozta - elsősorban a Malév leállása miatt -, a diszkont járatok száma ugyanis nagyjából megegyezett az egy évvel korábbival. Az utasok száma a menetrend szerint közlekedő társaságoknál 5, a diszkont társaságoknál 3 százalékkal csökkent. Az első negyedévben összesen 19 104 járat érkezett és indult a reptérről, míg egy évvel korábban számuk meghaladta a 23 500-at. A menetrend szerinti járatok száma 20 százalékkal 16 702-re csökkent. A nem menetrend szerint közlekedő gépeké nem változott, 2400 körül volt. Az érkező és induló utasok száma 1 574 392 volt, szemben a tavaly azonos időszaki 1 652 247-tel. Hagyományos légitársasággal 5 százalékkal kevesebben közlekedtek, valamivel több mint 1,5 millióan. A diszkont társaságok utasainak száma 3 százalékkal, 44 526-ra csökkent.

A KSH április végén még azt írta, hogy a Malév február 3-i leállásával a budapesti repülőtéren februárban több mint negyedével csökkent a járatok száma, az utaslétszám pedig 13 százalékkal esett vissza. Volt olyan célállomás amelynél stagnált, sőt akadt olyan is, ahol nőtt az utasok száma. Kétszer annyian indultak azonban a bécsi reptérre, amely arra utal, hogy Bécs átveszi Budapest korábbi gyűjtő szerepét. A nemzeti légitársaság csődjét követően azonban több légitársaság is sűrítette járatait, így a visszaesés üteme mérséklődött.

Hardy Mihály, a repteret üzemeltető Budapest Airport szóvivője a napokban az MTI-nek bírálta, hogy a Malév repülési jogainak kiosztása "csigalassúsággal" zajlik, és a késlekedés a magyar turizmus és a repülőtér számára számításai szerint mintegy 200 ezer utas kiesését jelenti csak az idén.

Átmeneti állapot

Átmeneti az az utaskiszolgálási technológia a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely alapján a Ryanair-járatok utasai gyalogosan közlekednek a termináltól a repülőgépig, illetve a betonon várakoznak felszállás előtt - derül ki a nemzeti fejlesztési miniszternek egy képviselői kérdésre adott írásos válaszából. Németh Lászlóné válaszában azt írta, hogy a technológia kidolgozásánál a Budapest Airport jelezte: ezt csak átmeneti megoldásnak lehet tekinteni. A végleges megoldásban egy új épületszárny kiépítése is szerepel, amellyel jelentősen csökkenthető az a távolság, amelyet az utasoknak a termináltól a járatig kell megtenniük, továbbá megszüntethető, hogy az utazók a repülőgép előtt, a betonon várakozzanak. Tekintettel arra, hogy az új épületszárny kiépítéséhez külön engedélyeztetési folyamat szükséges, a kivitelezés várhatóan legkorábban a téli menetrend bevezetésének idejére, 2012. október végére készül el.

QP | Quality Placement