Ázsiával vagy Törökországgal nem igazán tudnak versenyezni a hagyományos konténerek piacán, de innovatív megoldásaikkal igen – mondta Kis-Márton Vidor az összecsukható konténerek fejlesztésével és gyártásával foglalkozó Continest alapító-vezérigazgatója.

Ezért az évi 2400 konténeres gyártási kapacitású cégük nem tömegtermékeket fejleszt – tette hozzá, jelezve azt is, hogy a most bemutatott termék a norvég és Benelux-államokbéli partnereiknél már ott van, és további külföldi piacokra is be akarnak vele törni.

Simon Anita, az Alteo Nyrt. fenntarthatóságért és körforgásos gazdaságért felelős vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy a kezdetek óta nagy hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra, márpedig az e-mobilitás és a közlekedés zöldítése ilyen terület.

A mobil töltőkonténer hazai vállalatok együttműködésének eredményeként kínál fenntartható megoldást és teljes mértékben kielégíti a piaci igényeket

 – mondta.

A bemutatón ott volt Cser-Palkovics AndrásSzékesfehérvár polgármestere is, aki arról beszélt, hogy folyamatosan növekszik a zöld rendszámos autók és az elektromos autóbuszok száma a városban, a további elterjedésükhöz a töltési kapacitások bővítése szükséges. Erre, illetve

a "senki földjén" elektromos autók töltésére kínál gyors megoldást az új töltőkonténer, például egy-egy fesztiválon, ahova sok ember érkezhet e-autóval.

A sajtóanyag szerint a CONTe-GO egy olyan sztenderd méretű, könnyen szállítható, ipari prémium konténer, amelynek három függőleges falára 22 kilowattos (3x32A) váltakozó áramú (AC) elektromos autótöltőt (Type2 csatlakozással) szerelnek fel, így három elektromos autó egyidejű töltésére alkalmas, de elektromos kerékpárok és elektromos rollerek töltésére is képes. A három iparági szereplő példaértékű összefogásával megvalósított konténer bárhol elhelyezhető, villamoshálózatra csatlakoztatva percek alatt biztonságosan üzembe helyezhető.

Az MTI által publikált, bár nem teljesen friss grafikából jól látszik, hogy van még mit behozni az itthoni lemaradáson: az elektromos töltőállomások leginkább Budapestre összpontosulnak és vannak olyan megyék, ahol még a 20-at sem éri el a számuk.
Kép: MTI Grafika
Azokban az iparágakban, ahol a munkahely nem állandó helyszínen van (építőipar, rendezvényipar, konténervárosok), valós igény jelentkezik az e-autók töltésének speciális megoldására.

A 10 lábas, 3 töltővel rendelkező konténer eladási ára hozzávetőlegesen annyi, mint alsó-középkategóriás új autóé, de már fejlesztik a sztenderd, 20 lábas egységet, amely egyidejűleg öt autó töltésére lesz alkalmas.

Kövesse az Economx.hu-t!

Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Redditen vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!