Modern, innovatív, trendi: ezek a jelzők jutnak egy átlag magyar fogyasztó eszébe, amikor a mobilfizetésről kérdezik, a Mastercard kutatásában részt vevők 60 százaléka nyilatkozott így. De e mellett sokan emelték ki a gyorsaságot (39 százalék), a költések nyomon követhetőségét (35 százalék) és a kényelmet (34 százalék).

Talán nem meglepő, de az innovatív fizetési mód a fiatalok körében a legnépszerűbb, közel minden ötödik (18 százalék) megkérdezett ma már így fizet. De a kutatást végző Free Association Research más érdekességre is rámutatott: az iOS felhasználók sokkal inkább használják a mobiljukat fizetésre, mint a más rendszeren futó telefonok birtokosai, 26 százalékuk rendszeresen így fizet, de többségük (51 százalék) már legalább egyszer kipróbálta ezt a megoldást.

Az MNB adatai alapján is megállíthatatlannak tűnik a mobilfizetések terjedése. Egy év alatt mind a tranzakciók számában, mind ezek értékében 240 százalék körüli a növekedés (a tranzakciók száma 243, az értékük 236 százalékkal emelkedett 2020 és 2021 utolsó negyedéve között).

A mobilfizetés egy olyan evolúciós lépcső a digitális fizetésekben, amelyhez maximum az érintésmentes fizetések egykori térnyerését lehet hasonlítani – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Ezt igazolják azok a vásárlók, akik rendszeresen mobiljukkal fizetnek, hiszen a kutatás során 49 százalékuk emelte ki, hogy a mobiljuk mindig kéznél van, 39 százalék szerint egyszerűbb így fizetni, mint a pénztárcájukban keresgélni, de a válaszadók egyharmada úgy érzi, a mobilfizetés egyszerűen gyorsabb, mint a kártyával történő tranzakció.