Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Továbbra is növekszik az online felületek aránya az álláspiacon, mára az internetes álláshirdetések szinte teljesen átvették a korábbi hirdetési formák szerepét. Az első negyedévben 45 százalékkal több önéletrajzot töltöttek fel a Profession.hu adatbázisba, mint tavaly, és ötödével emelkedett a havi látogatók száma. Ezzel párhuzamosan a nyitott pozíciók száma is 9 százalékkal emelkedett és 31 százalékkal több cég adott fel hirdetést.

A legtöbb munkavállalót értékesítési, kereskedelmi pozíciókba keresnek. A meghirdetett állások száma alapján tavalyhoz képest a szakmunka kategória felzárkózott a második helyre. Képzettség tekintetében a leggyakoribb elvárás az 1-3 év közötti szakmai tapasztalat, illetve a főiskolai végzettség.

Az értékes munkavállalókért a cégek is egyre több követ megmozgatnak, és  aktívan használják az online adatbázisokat. A tavalyi első negyedéves adatokkal összehasonlítva a cégek 56 százalékkal többet kerestek az állásportálra feltöltött önéletrajzok között. Míg a legtöbb pozícióba fejlesztőket, könyvelőket, illetve IT munkatársakat keresnek a cégek, a legtöbb jelentkezés továbbra is adminisztrációs, irodai munkákra érkezik, ezt követik az értékesítés, valamint a gyártás és szállítás kategóriák.

Nyelvtudást tekintetve a kereső-kifejezések között az angolt szorosan követi a francia (14 százalék), illetve az olasz (13 százalék) nyelv. A legtöbb hirdetést országos szinten a tanácsadó cégek adták fel, a legnagyobb tíz hirdető között a Bosch-csoport és a Vodafone szerepeltek.