Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Január 1-től a sárga és fehér csekkeken kötelezően megjelennek az ún. QR-kódok, ennek mobiltelefonos beolvasásával és az iCsekk nevű mobilfizetési alkalmazással bankkártyával lehet majd befizetni a csekkeket - hangzott el a Magyar Posta Zrt. mai tájékoztatóján. Ha valaki így fizeti be a csekket, az kártyás vásárlásnak minősül, ami után a Posta nem számít fel külön díjat. Az elektronikus fizetés elszámolása a Posta elszámolóközpontjában történik, a tranzakcióhoz a bankkártyaadatokat is meg kell adni, a tranzakciók nem a telefonszámlát terhelik, hanem a kártyához tartozó bankszámlát.

A mától letölthető postai alkalmazás - amely iOS és Android platformon érhető el - funkciói között szerepel az iCsekk-fizetésen túl egy csomag- és levél-díjkalkulátor, időpontfoglalás a postákon az értesített küldemények átvételéhez, postafiók-kereső és csomag-nyomonkövetés, sőt, egy játékkal virtuális postássá is válhatunk.

A QR-kód bevezetéséről a Napi.hu-nak adott interjúban korábban Szarka Zsolt vezérigazgató is beszélt már, ahogyan akkor szó esett az ún. Postai Agora-projektről is.

Kép: Napi.hu

Ügyintézés a kispostákon

Utóbbi kapcsán a tájékoztatón elhangzott: a projekt keretében országszerte negyven, jellemzően kétezer fősnél kisebb településen (a települések listáját lásd a keretes írásban) vált elérhetővé az elektronikus ügyintézés a helyi lakosság és vállalkozások számára. A Magyary Programon belül félmilliárd forintos, 100 százalékos uniós támogatással létrejött projekt célja, hogy az érintett települések lakói és vállalkozásai a leggyakrabban előforduló közigazgatási vonatkozású élethelyzetekben megfelelő segítséget kapjanak ügyeik intézéséhez a helyi postán.

Az ügyfelek a postahelyeken elhelyezett érintőképernyős terminálok használatával tájékozódhatnak bizonyos közigazgatási ügyekben, illetve egyes esetekben el is indíthatják az ügyintézési folyamatot. Az áprilistól működésbe állt kioszkokon internetezésre is lehetőség van, így a programban résztvevő postahelyek egyben közösségi hozzáférési pontként is működnek. Wifin az ügyintézéshez szükséges honlapokat saját eszközről is elérhetik az ügyfelek a postákon.

Tizenkét élethelyzet több mint 160 ügytípusáról van szó, 12 konkrét esetben lehet elindítani a postákon az ügymenetet, a helyben elérhető nyomtatványok segítségével, amelyeket postán vagy beszkennelve lehet eljuttatni a címzetthez, sőt, öt ügytípusban közvetlenül az elektronikus közigazgatási rendszerben indítják el az ügyintézést a postai alkalmazottak - mondta a tájékoztatón Szarka Zsolt.

Közigazgatási infók mobilon

A Magyar Posta Zrt. mostanra elkészítette a Postai Agora mobil alkalmazását is, amelynek köszönhetően a felhasználók - helytől függetlenül, tehát nem csak az érintett postákon - hozzáférhetnek azokhoz az információkhoz, amelyek az Agora pontokon elérhetőek, sőt időpont is foglalható az egyes közigazgatási szervekhez. Az alkalmazás elérhető 2014. október 31-től iOS, Android, Windows Phone platformon. Ez az alkalmazás azok számára is hasznos tájékoztatást nyújt, akik nem az érintett kistelepüléseken laknak.

Új fejezetet nyitottunk a Magyar Posta életében, a társaság több olyan feladatot, amely egyszerre szolgálja az ügyfelek, a társadalom és az állam érdekeit: a Posta egyre több területen tudja a mindennapos ügyek intézését segíteni - mondta a fejlesztés kapcsán Németh Lászlóné postaügyekért felelős államtitkár.

Németh Lászlóné és Szarka Zsolt
Kép: Napi.hu, Földi D. Attila

Az állam célja, hogy az ország bármely területén olyan minőségű szolgáltatásokat, ezáltal olyan életminőséget lehessen elérni, mint a nagyvárosokban. Új típusú fizetési módokat vezetünk be és fogunk bevezetni, a Posta pedig ehhez kapcsolódan dinamikusan fejleszti elektronikus fizetési és kényelmi szolgáltatásait - fogalmazott az államtitkár. Fontos, hogy a cég a pozícióját ne csak megerősítse, hanem terjeszkedni tudjon - mondta a csomaglogisztikai beruházások és annak kapcsán, hogy a Posta bekapcsolódik a nemzeti közműszolgáltató körüli feladatokba is. A társaság még az idén lezárja azt a projektjét, amelynek keretében a lakossági ügyintézés során elektronikus dokumentumokat tudnak majd papír alapúvá, illetve papír alapúakat elektronikussá konvertálni hitelesített módon. A következő év elejére pedig lezárul az a projekt, amelynek keretében - a Belügyminisztériummal együttműködve - a jelenlegi címadatbázisokat új, központi címregiszter fogja felváltani.

Postai Agora Pontok

Balatonújlak, Berente, Csököly, Farád, Gyulaháza, Hejőpapi, Hernádkak, Inke, Jánd, Jánkmajtis, Jósvafő, Kardoskút, Kenézlő, Kölcse, Kömlőd, Köröm, Kurityán, Magyarnándor, Monok, Nagyiván, Nagykarácsony, Nagypeterd, Nagyrozvágya, Nemesvid, Nyírtass, Ozora, Penc, Ragály, Ságvár, Sajóörös, Székely, Szigetbecse, Szügy, Csobád, Tiszaszalka, Tyukod, Uraiújfalu, Váchartyán, Vácrátót, Zsáka.

 

A Postai Agora Pontokon az alábbi, főbb ügyekben kaphatnak az ügyfelek segítséget:

  • Gyermekszületés (anyakönyvi kivonat, lakcímkártya, TAJ-kártya, TGYÁS, GYED, családi pótlék)
  • Iskolakezdés (Iskoláztatási támogatás, gyermekvédelmi kedvezmény, diákkedvezmény
  • Munkaügy és adózás (Képzési támogatások, munkaerő-piaci programok, munkahely-teremtési támogatás
  • Házasság, élettársi kapcsolat (bejelentések anyakönyvi kivonat, név megváltoztatása)
  • Építkezés, otthonteremtés (építési/használatbavételi engedély, hatósági ügyek, haszonélvezeti, szolgalmi és jelzálogjog)
  • Egészségügy (TAJ kártya, gyógyszerköltség támogatás, utazási költségtérítés, táppénz)
  • Okmányigénylés, pótlás (személyi elvesztésének bejelentése, útlevél igénylése, lakcímbejelentés)
  • Vállalkozói ügyek, ipari és kereskedelmi tevékenység (szálláshely-üzemeltetés, rendezvénytartás, termelői piac, állatvásár, lovas szolgáltatás)
  • Gépjármű üzemeltetéssel kapcsolatos ügyek (jogosítvány, törzskönyv, forgalmi engedély, gépjármű átírása, rendszámtábla pótlása)
  • Szociális ügyek (rendszeres szociális segély, időskorúak járadéka, ápolási díj, átmeneti segély)
  • Nyugdíjba vonulás (öregségi nyugdíj, árvaellátás, özvegyi nyugdíj, járadékok, egyszeri segély)
  • Haláleset, hagyatéki ügyek (haláleset bejelentése, anyakönyvi kivonat, ügygondnok kirendelése)