A Young and Partners Kommunikációs és Tanácsadó Kft. (Y&P) győzött a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) marketing-, reklám- és pr-tevékenység végzésére kiírt tenderén, nettó 10,8 millió forintért, a szerződést a felek december 31-én írták alá - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből (KÉ). A hirdetmény nélküli, úgynevezett háromajánlatos eljáráson pályázott még két budapesti székhelyű cég, a V.M. Komm Kommunikációs Tanácsadó Kft. és a Prokomm Kft. (A módosított közbeszerzési törvény lehetőséget ad a kiíróknak, ha az áru- és szolgáltatás-megrendelés előzetesen becsült értéke nem haladja meg a 25-25 millió, az építési beruházás pedig a 150 millió forintot, közvetlenül kérjenek fel ajánlattételre legalább három kis- és középvállalatot. Az ilyen eljárásoknak csak az eredményét kell közzétenni a KÉ-ben.)

Szintén háromajánlatos eljárás keretében nyerte el a cég a Türr István Képző és Kutató Intézet (az Emberi Erőforrások Minisztériumának felnőttképzési és módszertani háttérintézete) egyik uniós projektjének (ÁROP-Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika kapacitásának biztosítása) megvalósításához kapcsolódó konferenciák és workshopok szervezési jogát, mintegy nettó 24 millió forintért, valamint a Nagybarcai Szennyvízelvezetési Agglomerációs Önkormányzati Társulás szintén uniós, Nagybarca és Bánhorváti községek szennyvízelvezetése és tisztítása című projektjének tájékoztatási és pr-feladatait, nettó 4,8 millió forintért.

Hirdetmény nélküli közbeszerzésen választotta ki a céget a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. is a révfülöpi agglomeráció szennyvíztelepének fejlesztéséhez kapcsolódó pr-munkák ellátására, nettó 3,4 millió forintért.

A Y&P-vel a Miniszterelnökség tavaly februárban nettó 315 millió forintos keretszerzősét kötött rendezvények szervezésére és a hozzá kapcsolódó pr és tájékoztatási tevékenység ellátására. Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) is két új szerződést kötött az ügynökséggel 2012 februárjában: az egyiket a "kommunikációs stratégiájában megfogalmazott célok megvalósítására" nettó 24,4 millió, míg a másikat az "OEP szerepét bemutató kommunikációs kampányok kidolgozására és végrehajtására", nettó 4,5 millió forintért. Az intézmény 2011 márciusában is e céget bízta meg az éves kommunikációs stratégiájának kidolgozására, nettó 19,7 millió forintért.

A 2008-ban alapított Y&P tulajdonosa Kuna Tibor, a Fidesz országgyűlési frakciója egykori kabinettitkára. A társaság a 2009-es 115 millió forintos nettó árbevételét 2011-re közel megnégyszerezte, az adózott eredményét pedig 4,5-szeresére, 63,9 millióra növelte. A teljes 2011-es eredményt osztalékként kifizették a tulajdonosnak. 2010-ben a 7,1 milliós adózott eredmény mellett az előző évek eredménytartalékát, 20,05 millió forintot is - összesen 27,2 milliót - osztalékfizetésre fordították - derül ki a nyilvános cégadatokból.

Young and Partners Kft.-mérlegadatok (millió Ft)

200920102011
Értékesítés nettó árbevétele115,1193,2450,9
Üzemi tevékenység eredménye18,17,969,1
Adózott eredmény14,1
7,1
63,9
Mérleg szerinti eredmény14,100
Forrás: IRM Cégszolgálat

 

Kuna az előző Fidesz-kormány idején, 1999-től az Ifjúsági és Sportminisztérium munkatársa volt, ahonnét a kormányváltás után, 2003-ban a stratégiai és fejlesztési főosztályvezetői posztjáról távozott - áll a kommunikációs szakember interneten elérhető életrajzában. 2003-tól kabinettitkár volt a Fidesz-frakciónál, illetve a Full-Data cégcsoport pr és kommunikációs igazgatója. 2005-től a Merlin Communications Magyarország Kft. stratégiai igazgatója volt, majd 2008-tól a Y&P ügyvezetője, vezető tanácsadója és emellett 2009-től a Fipra Hungary Kft. résztulajdonosa, vezető pr tanácsadója.

A KÉ-ből kiderül, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is a céget választotta 2011-ben, a fejlesztési ügynökség kiadványainak és marketing eszközeinek tervezését, előállítását végezhette el a Sprint Nyomdaipari Kft.-vel közösen, nettó 150,9 millió forintért. Tavalyelőtt áprilisban az állami tendereken szintén sikeresen szereplő Bell and Partners Kft.-vel közösen győzött a Y&P a Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft. média- és pr-feladatok ellátására kiírt közbeszerzésén, nettó 440 millió forint keretösszegben.