A Budapest-Kelebia vasútvonal 470 milliárd forintos beruházása önmagában értelmetlen, soha meg nem térülő gigaberuházás lesz. Ez a költséget növelte volna még az olimpia 80 milliárd forinttal, mert át az olimpiai falu miatt kell tervezni a budapesti szakaszt.  A 444.hu megkérdezte a visszalépésünk után akkor az eredeti, amúgy sem alacsony költséggel valósul-e meg a beruházás.

Az NFM válaszából kiderült a visszalépés ellenére a 470+80 milliárd költség marad.  A Belgrád-Kelebia-Budapest vasútvonal olimpia átszabása úgy nézett volna ki, hogy a Soroksári út mellől a síneket arrébb rakták volna, hogy több kilométer hosszan kialakítsanak egy hasznosítható területet. A Duna-parton lévő egykori iparterületen lett volna ugyanis az olimpiai falu.

QP | Quality Placement

A vasútvonal Pesterzsébet megállóhely és Ferencváros állomás közötti 5 kilométeres szakasza az engedélyezési tervek szerint új nyomvonalon épülne meg, amely Pesterzsébet megállót követően a Gubacsi-híd térségében kezdődne a Soroksári út alatti átvezetéssel a Határ út irányába, majd az Illatos úton külön szintű műtárgyban folytatódna, végül Ferencváros nyugati rendezőn keresztül kapcsolódna Ferencváros állomáshoz. Az új nyomvonal érinti a ráckevei HÉV, a 3-as és az 51-es villamosok nyomvonalát, jelentős közúti beavatkozásokat és városi közműkiváltásokat tartalmaz.

A válasz szerint a Csepel-sziget vasúti áruforgalmát kiszolgáló Soroksári úti rendező-pályaudvart Ferencváros rendező pályaudvarra telepítenék át. Az áttervezésnek az energiaellátásra, a felsővezetéki rendszerre, a biztosítóberendezésre, a távközlésre és a forgalomirányítás létesítményeire is ki kell terjednie - ez került volna 80 milliárdba, ha lett volna olimpia, és kerül majd így is, hogy nem lesz olimpia.