A közbeszerzési felhívást az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.

Az M4-es újabb szakasza is 2x2 sávos gyorsforgalmi út lesz, a hosszúsága 34,29 kilométer. Ebből 25,5 kilométer új nyomvonalon halad, a többi a meglévő 2x1 sávos út bővítése lesz. A tervezési sebesség 110 kilométer, óránként. Az útszakaszon épül három csomópont, továbbá egy egyszerű- és egy komplex pihenő is.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben közút építéséből és/vagy hídépítésből és/vagy aluljáró építéséből és/vagy felüljáró építéséből legalább összesen nettó 50 milliárd forint árbevétele származott.

Az ajánlattételi határidő november 9. Az értékelésnél 70 súlyszámmal számít az ár és 30 súlyszámmal a minőség.

A Napi.hu tavaly januárban írt arról, hogy fél évvel csúszik az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti szakaszának a befejezése, mivel ki kell váltani egy villamos távvezetéket. Az M4-es gyorsforgalmi út 73. kilométerétől induló 17,6 kilométeres szakasz építését a Duna Aszfalt Kft. nyerte el, a becsült 23,5 milliárd forint helyett 26,3 milliárd forintért. Vele 2017. december 20-án kötött szerződést a NIF. Az építésre 24 hónap állt a nyertes rendelkezésére, amely 2019. december 20-án lejárt. Ez a határidő módosult 2020. június 30-ra.

Tavaly júliusban Palkovics László az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakaszának átadásán közölte, hogy ezzel a szakasszal, amely 26 milliárd forintból épült meg, elkészült a gyorsforgalmi út teljes Pest megyei összeköttetése, és 2022 tavaszáig megépül a Szolnok elérését és elkerülését biztosító Abony-Törökszentmiklós út is. Hozzátette, hogy folyik a Törökszentmiklós és Berettyóújfalu közötti 95 kilométeres útszakasz építésének előkészítése, az engedélyezési tervek várhatóan 2020-ban elkészülnek.

Idén augusztusban írtunk arról, hogy a kecskeméti székhelyű Horváth Építőmester Zrt. építheti meg az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Cegléd közötti szakaszához tartozó monori kombinált autópálya mérnökséget és rendőrséget, nettó 6 milliárd 749 millió forintért. A becsült ellenérték több mint egymilliárddal kevesebb, nettó 5 milliárd 642 millió forint volt.