A közbeszerzés eredménytelenségét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A „Szabadbattyán-Tapolca-Keszthely szűk keresztmetszet kiváltás, villamosítás és központi forgalomirányítás megvalósítása a Balaton körül” projekt II. ütemének a tervezését tartalmazta a NIF felhívása. A teljes tervezési terület (Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és Ukk-Tapolca) szakasz hossza mintegy 105 kilométer. A fontosabb feladatok a következők:

  • mintegy 25 megálló, illetve állomás akadálymentesítése, a magas peronok és a biztosító berendezések tervezése,
  • 11 vasútállomási felvételi épülete tervezése és 9 utasbeálló tervezése,
  • legalább 14 férőhelyes parkoló megtervezése legalább 4 helyszínen.

A tervezési idő 15 hónap. A projektet az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozza.

A közbeszerzés azért lett eredménytelen, mivel a NIF-nek 1 milliárd 82 millió forint állt rendelkezésre a tervezésre és a legolcsóbb ajánlat is 1 milliárd 493 millió forintot tartalmazott. Ezt közös ajánlattevőként a Hydro-Ép Kft. és az Uvaterv Zrt. nyújtotta be.

A Balaton északi partján futó vasút felújításának és villamosításának az első üteme befejeződött, ez Szabadbattyántól Balatonfüredig tart. A beruházás során átépítették Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomását. A kivitelezést az ÉB 2018 konzorcium végezte, amelynek tagjai a budapesti Vasútvill Kft. és a felcsúti R-Kord Kft. voltak. A vállalási ár 23 milliárd forintot tett ki.