A motor- és az autógyártásban is számol az Audi AG a vállalat győri üzemével - nyilatkozta a Népszabadságnak Rupert Stadler, a társaság elnöke, hozzátéve az észak-dunántúli gyár munkatársai jól képzettek, a költségstruktúrák rendben vannak, a minőség magas. Természetesen az Audi is megszenvedi a válságot: a termelés eddig mintegy 10 százalékkal esett vissza, de ennél nagyobb volumencsökkenést év végére sem valószínűsítenek a szakértők - szemben a versenytársak 15-20 százalék körüli mínuszával. A válságon többek között a fiatal termékportfólió segíti át a céget, mely évente mintegy kétmilliárd eurót fektet be új technológiákba, új termékekbe. A Győrben összeszerelt sportkocsik, kabriók úgynevezett emocionális modellek, ez a szegmens a többihez képest nagyobb mértékben esett vissza a krízis következtében, az Audi azonban továbbra is piacvezető maradt. A karcsúbb vállalati szervezeti struktúra következében gyors a döntéshozói mechanizmus, jelenleg harminc modell van, öt év múlva negyvenkettő lesz - mondja Stadler. A németországi munkavállalókra vonatkozó egyezség, miszerint 2011-ig nem lesz elbocsátás ugyan nem vonatkozik a magyarországi gyárban dolgozókra, a cég mindent megtesz 5600, határozatlan idejű szerződéssel foglalkoztatott munkatársának megtartására. A válság miatt felszabadult időt elsősorban képzésre kívánják felhasználni. Győrött is folytatódnak a beruházások, az idén 200 millió eurót fektetnek fejlesztésekbe, így annak folyamatos fejlődését semmi nem veszélyezteti.