A piackutató cég pénteken az MTI-hez eljuttatott tájékoztatása szerint az italokra jutott a benzinkút-shopok forgalmának több mint fele. Az ásványvizek forgalma 4, a szénsavas üdítőitaloké 3, az energia- és sportitalok forgalma 2 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban. Csökkent viszont a sör eladása, idén január-augusztusban 4 százalékkal kevesebbet értékesítettek a benzinkutakon a tavalyihoz képest.

A felmérésből kiderült, hogy a második legkeresettebb termékcsoport az édesség, ebből a kategóriából a legtöbb bevételt szeletes csokoládéval és rágógumival érték el a benzinkút-shopok.

Az égetett szeszesitaloknál a vodka és a whisky áll értékben az eladási lista élén - írják.

A Nielsen felmérése szerint idén januárban 1387-re csökkent a benzinkutas üzletek száma, míg egy évvel korábban még 1474 ilyen üzletet regisztráltak.

QP | Quality Placement