Erre az évre a társaság 450 millió forint árbevételt és - négyévi veszteséges működés után, részben a szigorúan fiskális szemléletnek köszönhetően - 30 millió forint nyereséget célzott meg, ám Kőrösi Ákos szerint az értékesítés bevétele 15-20 százalékkal meghaladhatja a tervezettet. A cég indulásakor megfogalmazott remények a dotkom-lufi kipukkanásakor szertefoszlottak, így 2001-ben új stratégiát kellett megfogalmazni. Az akkor a céghez igazoló Csepi Lajossal, valamint a 2002-ben új, 31 százalékos tulajdonosként megjelenő Wallis-érdekeltséggel, az Elender Rt.-vel megtörtént a váltás, az Index tevékenységének fókuszába a médiatevékenység és a médiaértékesítés került. Az új és már futó projektek közül a készpénznyereséggel nem kecsegtető tevékenységektől megszabadultak, a szoftverfejlesztést kiszervezték, s jelentős létszámleépítést is végrehajtottak. A 2001-es, több mint 130 fő után jelenleg kevesebb mint hatvanan dolgoznak a cégnél. A gárdából tíznél kevesebben viszik az adminisztratív vezetést, hasonló nagyságú az értékesítői csapat, az oldalt pedig közel harminc újságíró tölti fel. Az Index.hu Kőrösi Ákos szerint most optimális szerkezetben működik, ám ennek hátulütője, hogy korlátozott az újdonságok beindítására, illetve fogadására fordítható kapacitás. Az rt. elnöke szerint a most működését és az értékesítést tekintve is inkább újságként működő portált a jövő év elején induló projektekkel ismét az internet felé közelítenék, a cél az Index.hu úttörő jellegének megtartása. Az Index két nagy online magazinja, az autós Totalcar és a nőknek szóló, az FMCG-szektor nagy hirdetőit megcélzó Velvet már önfenntartó, s úgy tűnik, a Totalcar esetében jól működik a tévé-nyomtatott lap-internet trió is. Az interneternetes médium mint hirdetési felület nagykorúvá vált - mondta a NAPI Online-nak Kőrösi Ákos - , a reklámügynökségek a kampányok tervezésekor fixen számolnak vele. Az Index 2000. évi 180 millió forint nettó készpénzes hirdetési árbevétele tavaly már 298 millióra emelkedett, az idén pedig várhatóan eléri a 450 millió forintot, s a 2000-ben még mínusz 167 millió forintot mutató EBITDA-szerinti eredmény az idén 90 millió forint nyereségbe fordulhat. A cég elnöke úgy véli, az internetes reklámtorta kétharmada az Indexé és riválisáé, az Origóé, s e nagy szeleten körülbelül fele-fele arányban osztoznak. Az Index.hu mindenesetre jövőre 35 százalékos árbevétel-növekedést prognosztizál magának. Kőrösi szerint kizárt, hogy a hazai online médiában új cég hódítson meg jelentős pozíciókat. Egyfelől a tőkepiacon nehéz megszerezni a megfelelő nagyságú forrást, másfelől a reklámbevételeket hozó, megfelelő látogatottság, nézettség eléréséhez és szakmai demonstrálásához hosszú ideig kellene finanszírozni egy esetleges új portált. A szakmai befektetők pedig, például a kereskedelmi tévék úgy tűnik, továbbra is ellenérdekeltek a komolyabb online pozíciók kiépítésében - vélekedett Kőrösi - , hiszen saját területükön magasabb profitrátával dolgozhatnak.