Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A cég mai közgyűlésén elfogadott üzleti terv szerint a tavalyelőtti, 4,9 milliárd forint, illetve a tavalyi 1,3 milliárd forint veszteség után üzemi szinten nullszaldós eredmény, valamint adózás előtti nyereség várható. Ennek alapja részben a menetrendszerinti bevételek terén várt 10,9 százalékos növekedés. A vezérigazgató nem kap prémiumot az elmúlt év után, ugyanis a társaság túllépte a közgyűlés által jóváhagyott üzleti tervben meghatározott átlagkeresetfejlesztési mértéket. Tavaly az erős verseny dacára sikerült a menetrendszerinti utasok számát 9,3 százalékkal növelni, és 9 új járatot beállítani. A Malév menetrendszerinti és charter járatain 2005-ben 3,06 millió fő utazott. Átlag feletti, 14-15 százalékos növekedést hoztak a kelet-európai és a mediterrán régiók, itt a cég nemcsak megőrizte, de javította is piaci pozícióját. A Malév részesedésének csökkenése a ferihegyi forgalomból 2005. második felében megállt, az év végén pedig ismét növekedni kezdett (akkor 45 százalék közelében állt), és ez a trend 2006-ban is folytatódik. A gépek töltöttsége 2,1 százalékponttal 66,6 százalékra nőtt, ezen belül az átlagos telítettség a nyári csúcsidőszakban 80 százalék fölé emelkedett. A csökkenő átlagos jegyárak ellenére is 2,3 százalékkal nőttek a menetrendszerinti bevételek - a trend javuló, hiszen ezen belül a második félév már 7,6 százalék feletti növekedést mutatott. Az áruszállítási tevékenység bevételei ugyanakkor 17 százalékkal csökkentek, míg a földi kiszolgálási tevékenység bevételei 21 százalékkal nőttek. Mivel az üzemanyag-értékesítést kiszervezték, majd értékesítették, a Malév rendes üzleti bevételei összességében a 2004. évi szinten maradtak. Az üzemi tevékenység költségeit szigorú költséggazdálkodásnak és a megkezdett hatékonyságjavító intézkedéseknek köszönhetően - az üzemanyagköltség kivételével - 0,6 százalékkal sikerült csökkenteni. Az üzleti költségek jelenleg már 20 százalékát is meghaladó részét képviselő kerozinköltség viszont a jelentős mértékű világpiaci árnövekedés miatt 6,7 milliárd forinttal volt magasabb az előző évinél, így az üzemi tevékenység vesztesége magasabb lett a tervezett értéknél. A közgyűlés 2006. május 6. napjától újraválasztotta az igazgatóság tagjait: Hónig Péter, Gönci János, Thuma József, Bodnár Zoltán, Haris György, Sinkovits Péter, Krauth Péter, Galla Gábor, Pál László és Sólyom Gábor megbízatása 2009. május 6-ig szól.