Bár a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke Kandrács Csaba szerdán reggel még arról beszélt, hogy a végelszámolás alá került Sberbank ügyfeleit várják az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) ügyintézői. Az érintettek persze szeretnének minél hamarabb pontos tájékoztatást kapni, az intézménynél azonban erre a jelek szerint egyáltalán nem készültek fel. Az OBA honlapjára ugyan kikerültek a kártalanítással kapcsolatos alapvető tudnivalók, de konkrét, személyre szabott tájékoztatásra az ügyfelek nem nagyon számíthatnak. 

Az OBA Facebook oldala tavaly ősszel frissült utoljára, az intézmény honlapján pedig egyetlen központi telefonszám van megadva. Ha ezt felhívja az ügyfél, akkor egy automata veszi fel, amelyik közli, hogy a koronavírus-járványra való tekintettel megváltozott a munkarend. Banki ügyintézés kérdésében forduljon az ügyfél a saját bankjához, kártalanítással kapcsolatban pedig az [email protected] címre írhat levelet, akinek kérdése van. Ezután az automata elköszön, és bontja a vonalat. A megadott telefonszámon egyáltalán nem lehet felhívni az OBA-t, élő embert nem kapcsolnak. Más telefonszám pedig nincs megadva a honlapon elérhetőségként.

Aki felhívná az OBA-t mégis bajban van, az alábbi automata üzenet fogadja csak a betétjüket féltő ügyfeleket.

A Sberbank honlapjáról elérhetőek még az MNB ügyfélszolgálati számai is, de ott sem veszik fel a telefont, hiába van ügyintézési időszak. 

Az OBA egykori szóvivője, Tóth István nyilvános Facebook-posztban arról írt, hogy már két és fél éve nem dolgozik az intézménynél, ezért nem is tud felvilágosítást nyújtani, de bízik abban, hogy a kollégái helyt állnak. Azt pedig nem érti, miért van még kint az intézmény honlapján a mobilszáma kontaktként. 

Az ügyfélszolgálat hiányosságai persze nem jelentik azt, hogy maga a kártalanítás nem megy majd végbe a tervek szerint, és az ügyfelek nem kapják majd meg határidőre a 100 ezer eurós értékhatárig a védett betéteiket. Tíz munkanap áll az intézmény rendelkezésére, hogy a Sberbank klienseinek kifizesse a pénzt.