A GfK Hungária reprezentatív felmérése szerint a kiskereskedelemi láncok fejlődésével párhuzamosan a fogyasztók elvárásai is folyamatosan nőnek. Évek óta ugyanakkor három tényező - jó minőségű áru kedvező áron és nagy választékban - a legfontosabb a vásárlóknak, amikor arról hoznak döntést, mely üzletben vagy üzlettípusban intézzék élelmiszer-beszerzéseiket. Az olyan további szempontok, mint az üzlet és környezete, márkás termékek jelenléte, a figyelmes és udvarias kiszolgálás, a készpénzkímélő fizetési mód (bankkártya) elérhetősége, a kiszolgálás gyorsasága, a nyújtott szolgáltatások, a jól látható árcédulák, a tömegközlekedési elérhetőség, a környezet, az üzlet ismertsége (márkanév), az üzlet közelsége, a parkoló mérete, vagy a hazai termékek jelenléte esetében a fontosság növekedése, vagy szinten maradása jellemző. Kiugróan nőtt a bankkártyás fizetés iránti igény. Ez ugyan továbbra is az utolsó helyen áll tényezők fontossági a rangsorában, ám átlagosztályzata az 1-5-ös skálán 3,1-ről 3,7-re nőtt.