A KSH adatai szerint ma Magyarországon 100 lakosra összesen 130 mobilelőfizetés jut, a mi tükrözi a lakosság mobilhasználati szokásait. Csak a K&H-nál napi szinten 570 ezer ügyfél intézi pénzügyeit digitálisan. A most bevezetett fejlesztésnek köszönhetően alkalmazáson keresztül nyitható új bankszámla, nem szükséges személyesen megjelenni az ügyfélponton. A számlanyitáshoz csak 3 személyes adatra, 2 igazolványra és egy szelfire van szükség. A számlanyitástól a bankkártya használatbavételéig tartó folyamat a korábbi, piacon jellemző átlagos 5 napról lerövidül, az ügyfélazonosítással együtt percekben mérhetővé válik.

A legfontosabb szempont az egyszerűség

QP | Quality Placement

Mivel a K&H ügyfélpontjain országszerte legalább napi egy új számlát nyitnak, így az online megoldással több tízezer ember élete válik egyszerűbbé. "Eleanor Roosevelt mondta azt, hogy a racionális élethez vezető első lépés az egyszerűség. Mi a végtelenségig egyszerűsíteni szeretnénk a hétköznapi életet olyan innovatív lehetőségekkel, mellyel időt, energiát takaríthatunk meg a felhasználóknak, és nem utolsó sorban biztonságot is teremtünk. A K&H ezért egy olyan folyamatot hozott létre, ahol a számlanyitás ezután olyan egyszerű lesz, mint egy szelfit csinálni" - mondta Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője.

Hozzátette: A számlanyitást követően a bank rendszere létrehozza a digitalizált bankkártyát, így az azonnal használható POS-terminálokon mobiltárcás, azaz okostelefonos fizetésre. Emellett az újdonság egyik fő célja, hogy az online számlanyitást követően azonnal elérhetővé váljon a lehető legtöbb szolgáltatás.

A lakosság mobilhasználati szokásai egyre inkább abba az irányba terelik a neobankok, bigtechek, fintechek mellett a hagyományos pénzintézeteket is, hogy minél korszerűbb, digitális megoldásokat hozzanak az ügyfeleknek már a banki kapcsolat elejétől kezdve. Sőt, az emberek 16 százalékának a jobb internetbank és fejlettebb digitális szolgáltatások kifejezetten motiváló tényezők a bankválasztásban és akár a bankváltásra is. "A számlanyitás az első olyan ügyfél - bank kapcsolódási pont, melyben az utolsó lépést a számlanyitónak kell megtennie. A digitális mindennapokban az ügyfélélmény az egyik legfontosabb megkülönböztető tényező a piacon, ezért kiemelten fontos, hogy ezen a ponton is olyan digitális élményt nyújtsunk, hogy a folyamat sikerrel záruljon" - tette hozzá Németh Balázs.