A Cinema City International (CCI) vezérigazgatója szerint a társaság tavalyi évi eredménye is alátámasztja azt az iparági megfigyelést, miszerint a mozik recessziós környezetben is jó üzletnek számítanak. Moshe Greidinger szerint ennek alapvető oka az, hogy a moziélmény továbbra is az egyik legjobb ár-érték aránnyal bíró szórakozási forma, s hogy az emberek kikapcsolódási igénye a válság során sem csökkent, sőt, a háztartások kiadásainak csökkentésével egyre inkább előtérbe kerülnek a vásznak.

A CCI vezére szerint tavaly sokat segített a társaságnak az erős filmkínálat. 2009-et a 3D-s mozik térhódítása határozta meg, a trend a minden eddiginél nagyobb bevételt hozó Avatarral tetőzött 2010 év elején. A fejlődéssel lépést tartva a hálózat 150 digitális vetítőt helyezett működésbe az év végéig, s további 80 beüzemelését tervezi az idén. Az új technológia sikere ellenére Greisinger úgy véli, az iparág alapvetően nem fog átalakulni, s bár a 3D-s kínálat havi 2-3 filmre bővülhet, a jövőben is 2D-s mozik adják a filmek zömét.

A Cinema City az idén felhagy a DVD-forgalmazással, megszűntetve ilyen irányú cseh és magyar tevékenységét. Greidinger szerint a DVD nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, s túl erős a verseny a home-entertainment technológiák, különösen a DVD és a VOP (video-on-demand) között ahhoz, hogy a trendeket látni lehessen. A társaság, amely a Disney forgalmazójává vált Izrael, Lengyelország és Magyarország után már Romániában és Bulgáriában is visszatér eredeti tevékenységéhez, s az ingatlan-befektetéssel is felhagy, azt anyavállalatára, az Israel Theaters Ltd-re ruházza át.

A CCI vezérigazgatója felhívta a figyelmet a moziban rejlő hirdetési potenciálra. A reklámbevételek már tavaly is jelentősen nőttek, s az idei fejlesztések révén tovább emelkedhetnek - véli Greindinger, aki szerint a jól feltérképezhető célközönség különösen vonzó a hirdetők számára.

A cégvezető az idei kilátásokat tekintve bizakodó - a kínálat ígéretes, s a bejáratott lengyel, magyar és cseh piacok mellett kimagasló növekedési potenciált lát a bolgár és román piacokban, ahol egy új mozi megnyitása még szabályos népünnepélynek számít. Tegyük hozzá, az Avatar elképesztő sikere, amely az új technológiára építő mozikra irányította a közönség figyelmét ugyancsak sokat segíthet. Buda Andrea, a társaság magyarországi marketing-igazgatója kérdésünkre elmondta, a hazai mozilátogatók több mint 10 százaléka az ország egyetlen IMAX-termében nézte meg a filmet, ahová 20 százalékkal többen vettek jegyet az Avatarra, mint az Aréna Plaza további négy 3D-s vetítőtermébe.