Értékesítés alatt áll a hazai töltőállomás-piac harmadik legnagyobb szereplője, az Agip-hálózat - értesült a Népszabadság több független forrásból.

A 180 magyaror­szági Agip-kút közel felét kitevő fran­chise-egységek ­tulajdonviszonyait az ügylet közvetlenül nem érinti. Az eladó az olasz Eni, amelynek másik hazai leányvállalata, a Tigáz idén lemondott a lakossági gázellátás jogáról. Az Eni elsősorban a saját anyagi problémái ­miatt fújt a térségben visszavonulót, Magyarországon lényegében már csak a Tigáz hálózatát tartja.

A láncot ellátó Eni Hungaria tavaly 1,2 milliárdos veszteségét 600 milliósra "javította".

A Népszabadság úgy tudja, hogy a kútláncnak több esélyes vevőjelöltje is van. A finisben érezheti magát például a lengyel PKN Orlen kezében lévő cseh Unipetrol, amely gőzelmével komoly közép-európai vetélytárs vethetné meg a lábát a Mol-birodalom központjában.A Mol is még versenyben van - ez azért különös, mert a magyar olajcsoport az utóbbi évek során egyszer sem szállt ringbe az amúgy gyakran eladósorba ke­rülő nagy hazai kútláncokért. Ennek okaként szakértők versenyjogi aggályokat emlegettek.

A térségben több kútláncot is felvásárló azerbajdzsáni állami Socar állítólag szintén felbukkant az ügylet körül, de sikerének nincs jele.

A jelenleg 74 Lukoil márkájú kutat üzemeltető Normbenz szintén pályázott a hazai Agipokra - erősítette meg a piaci híreket Fazakas Imre, a társaság áttételes résztulajdonosa. A második körbe azonban már nem jutottak be.

A MÁSZ-tagvállalatok közül júliusban a Mol 364, a Shell 193, az Agip 180, az OMV 169, a Normbenz (Lukoil név alatt) 74, a Mobilpetrol 41, a Mabanaft pedig (Oil! név alatt) 38 kutat üzemeltetett. Ezen túl mintegy hatszázra teszik a szervezeten kívüli "fehér" töltőállomások számát.

QP | Quality Placement