Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A lakossági fogyasztás további jelentős bővülésével számolunk az idei karácsonyi beszerzések idején: becslések szerint az ezermilliárd forintot meghaladó, magas bázist jelentő tavaly decemberi forgalmat további 30-40 milliárd forinttal lépheti túl az idei költekezés mértéke. Az értékesített áruk mennyisége 3-4 százalékkal haladhatja meg a tavaly decemberit - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a napilapnak.

A decemberi kiadásokból 200 milliárd forint lehet az az összeg, amelyet nagyjából fele-fele arányban kifejezetten a karácsonyi ünnep miatti élelmiszer-vásárlásra, illetve az ajándékok beszerzésére fordítanak idén a családok. Tavaly ez az összeg 180-190 milliárd forint körül alakult.

Karácsony előtt jelentős mértékben a sütési hozzávalók, a szeszalapú termékek és a kozmetikai csomagok forgalma nő, akár ötszörös, tízszeres mértékben egy átlagos hónaphoz képest - közölte a Magyar Időkkel a Spar.

A Lidl Magyarország november elejétől az ünnepekig különböző tematikájú termékkínálattal készül a karácsonyi időszakra. A legkeresettebb termékeik decemberben a dekorációk, a játékok, valamint a prémiumkategóriájú és elérhető áron kapható saját márkás termékek.

Az Aldinál az ünnepi csokoládé- és édességkínálat már szeptember 7-től elérhető a boltokban. Úgy tapasztalják, hogy a vásárlók inkább a magasabb minőségű termékeket keresik, illetve kedvelik a saját márkás termékeket.

A CBA üzletláncnál november elején, a Mikuláshoz köthető termékek megjelenésével kezdődik a karácsonyi szezon. Jellemzően a múlt évi árszintekre számíthatnak a vásárlók a boltokban