Telefonos adategyeztetéssel próbálhatják kicsalni az ügyfelek banki adatait - figyelmeztet az OTP Bank.

Új módszert alkalmaznak az adathalászok: a csalók telefonon a bank dolgozóinak adják ki magukat, és akár a kötelező adategyeztetésre hivatkozva, akár más ürüggyel kérik el az ügyfelektől a kártya- és számlaadataikat, valamint internetbanki belépési adataikat (ha az ügyfél nem rendelkezik még internetbanki szerződéssel, köttetnek vele). A csalók az internetbanki aktív tranzakciók hitelesítő kódjait is elkérik az ügyfelektől, így szereznek jogtalanul rendelkezést az ügyfelek számlája és pénze felett.

QP | Quality Placement

A bank arra figyelmezteti az ügyfeleket, hogy legyenek körültekintőek, kezeljék bizalmasan banki adataikat. Az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem sms-ben nem kér az ügyfelektől bizalmas banki adatokat, jelszavakat vagy PIN-kódokat.

Ezek azok az alapvető dolgok, amelyekre figyelnie kell az OTP Bank és minden más bank ügyfelének:

  • A bank nem kér PIN kódot vagy egyéb belépési azonosítót, jelszót e-mailben, sms-ben, telefonon.
  • Csak a megszokott módon lépjenek be az internetbank/mobilbanki felületre, semmiképp se sms-ben, emailben küldött link segítségével.
  • Csak a hivatalos applikációs áruházból (store) töltsenek le alkalmazást, óvakodjanak az instant küldött linkektől!
  • Legyen gyanús, ha magyartalan, rosszul megfogalmazott mondatokat tartalmaz az e-mailben, sms-ben kapott szöveg.
  • Mindig ellenőrizék az sms vagy e-mail küldőjét, a honlap megbízhatóságát, ha például egy meghiúsult tranzakció, vagy adategyeztetés miatt kérnek telefonon banki adatokat, kérdezzenek vissza olyat, amit csak a bank tudhat az ügyfélről (pl. utolsó sikeres tranzakció), így leleplezhetőek a csalók.
  • Online rendelésnél a házhoz szállítási információkat érdemes a hivatalos oldalon ellenőrizni.